شناسهٔ خبر: 42537 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگاه معمای ضعف اخلاقی برگزار می شود

بیست و یکمین کارگاه معمای ضعف اخلاقی دوم اسفند با حضور رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ روابط عمومی خانه اخلاق پژوهان جوان؛ بیست و یکمین کارگاه معمای ضعف اخلاقی، یکشنبه، دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

 بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده، رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی، در کارگاه معمای ضعف اخلاقی به ارائه موضوعاتی در این خصوص می‌پردازد.

 همچنین، در این کارگاه، کتاب «راهنمای رشد اخلاقی» توسط مهدی فصیحی به مخاطبان معرفی می‌شود.

 این گزارش می افزاید: یکی از مسائل دیرپای اخلاقی در حوزه‌ی روانشناسی اخلاق که فیلسوفان اخلاق بدان پرداخته‌اند، تحلیل پدیده‌ی خطای اخلاقی آگاهانه بوده است. پرسش این است که آیا ممکن است انسان آگاهانه و عامدانه مرتکب خطای اخلاقی شود؟ اگر آری، این رخداد مستند به چه عاملی است؟ دو رویکرد شناختی و غیر شناختی در پاسخ این پرسش شکل‌گرفته است؛ به لحاظ تاریخی نخستین فردی که دیدگاه نخست را نمایندگی کرده افلاطون و اولین متفکری که نماینده دیدگاه دوم بوده، ارسطو بوده است. دیدگاه اسلام  (با تأکید بر مبانی انسان‌شناختی قرآن) چیست؟ در این گفتار بدین دیدگاه می پردازیم.

 گفتنی است، بیست و یکمین کارگاه معمای ضعف اخلاقی، یکشنبه، ۲ اسفندماه از ساعت ۱۹در خانه اخلاق پژوهان جوان به نشانی قم، خیابان صفائیه، کوچه ۲۵، فرعی اول سمت چپ، پلاک ۸۷ برگزار می‌شود.

نظر شما