شناسهٔ خبر: 42538 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نكوداشت پروفسور «اولريش مارزلف» در سرای کتاب برگزار مي‌شود

نکوداشت پروفسور اولريش مارزلف، شرق‌شناس و پژوهشگر ادبيات فولكلور ایران به مناسبت سی و پنج سال ایرانشناسی او، شنبه (۸ اسفند ماه) در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

 

نكوداشت پروفسور «اولريش مارزلف» در سرای کتاب برگزار مي‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ روابط عمومی خانه کتاب: در این آیین، کتاب «۲۰ مقاله در باب چاپ سنگی» نوشته محمد جواد احمدی‌نیا، کارشناس ارشد پژوهش هنر رونمایی می‌شود. همچنین، مجید غلامی‌جلیسه، مدیر عامل موسسه خانه کتاب، رکسانا زنهاری، شاگرد پروفسور اولريش مارزلف، علی بوذری، پژوهشگر حوزه هنرهای تجسمی به عنوان سخنران در این نشست حضور دارند.
پروفسور اولريش مارزلف تحصیلات خود را در رشته ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد و سپس در رشته شرق‌شناسی از دانشگاه کلن آلمان دکترای خود را اخذ کرد. آخرین اثر او که پژوهشی سترگ به حساب می‌آید، «دایره‌المعارف قصه» است که در ۱۴ جلد و با ۳۶۰۰ مدخل، در آکادمی علوم دانشگاه گوتینگن آلمان به چاپ رسیده است.
افزون بر این، تحقیق روی کتاب‌های مصور چاپ سنگی فارسی و با محتوای داستانی کتاب «تصویرسازی در چاپ‌های سنگی ایران» و «قصه هزار و یک شب»، کتاب «دایره‌المعارف هزار و یک شب» بخش دیگری از کارهای اوست.
نکوداشت پروفسور مارزلف ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سرای کتاب موسسه خانه کتاب به نشانی خیابان انقلاب، بین خیابان فلسطین و خیابان برادران مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۸۰، طبقه منفی ۲ برگزار می‌شود.

نظر شما