شناسهٔ خبر: 42545 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گالری ثالث با حضور پرشمار هنرمندان آغاز به کار کرد / از آغداشلو و فرمان آرا تا معتمدآریا و طهماسب

گالری ثالث با نمایشگاه ˝وات د پاپ˝ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و به جمع گالری‌های تهران پیوست.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ آخرین روز از بهمن ماه سال ۹۴ روز پرکاری و پرشوری برای نشر ثالث بود. آدینه‌ای که پشت سر گذاشتیم گالری ثالث با نمایشگاه "وات د پاپ" به صورت رسمی به جمع گالری‌های تهران پیوست و شاهد حضور پرشور هنرمندانی چون سعید پورصمیمی، پرویز پورحسینی، آیدین آغداشلو، کامبیز درمبخش، شقایق فراهانی، مسعو فروتن، صابر ابر، بزرگمهر حسین‌پور، مهدی میامی، نیکی مظفری، اشکان خطیبی، هنگامه قاضیانی، فرح اصولی، گیزلا وارگا سینایی، بهمن فرمان آرا، محمدرضا غفاری، فاطمه معتمد آریا، احمد حامد، ایرج طهماسب، رخشان بنی‌اعتماد، رسول یونان، سید علی صالحی، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، اسداله امرایی، احمد مسجدجامعی و هنرمندانی دیگر از فرهنگ، هنر و ادب ایران بود.
سینا جعفریه مدیر گالری ثالث و کیوریتور این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه یک کار گروهی و پاپ آرت است و گذری است بر پاپ آرت ایرانی که از ۱۹ هنرمند آثاری به نمایش درآمده است. در مجموع ۳۰ اثر به کیوریتوری خودم به نمایش گذاشته شده که به مدت دو هفته پذیرای علاقمندان به هنر پاپ آرت است.


وی درباره انتخاب عنوان نمایشگاه افزود: یک اسم فانتزی، از تلفیق کلمه‌های پاپ و ماندگار است . ضمن این که قصد داریم این نمایشگاه را به صورت هرساله برگزار کنیم. در واقع این نمایشگاه یک میکس مدیاست از مجسمه، نقاشی، کاریکاتور، تصویرگری و... که هنرمندانی از سن‌های مختلف را در کنار هم قرار داده است. هنرمندان جوان در کنار هنرمندان پیشکسوت قرار گرفته‌اند و آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

مدیر گالری ثالث در ادامه درباره برنامه‌های آتی این گالری عنوان کرد: این نمایشگاه دو هفته برپا خواهد بود و بعد از آن جلسه نقد و بررسی از نمایشگاه خواهیم داشت. ۱۴ اسفند نمایشگاه بعدی گالری ثالث افتتاح خواهد شد که در حوزه نقاشی است به نام "پزشک احمدی" که آثار ۱۰ هنرمند با کیوریتوری علیرضا چلیپا به روی دیوار می‌رود. بعد از آن یك نمایشگاه انفرادی از مسعود كشمیری برپا می‌شود. نمایشگاه دیگرمان ویكتور وازارلی است كه ۱۲۰ اثر از این هنرمند به ایران می‌آید تا به نمایش گذاشته شوند. نمایشگاه عکس‌های گلاره کیازند از فیلم "شیرین" عباس کیارستمی که همگی پرتره هستند نمایشگاه بعدی ما خواهد بود و کل فروش آن تماما صرف امور خیریه می‌شود.

جعفریه اظهار کرد: برای ما مهم است در عرض مدت کوتاهی جنبش راه بیندازیم. آخرین جنبش ما مكتب سقاخانه بوده است. بعد از آن هم شاهد كپی خیلی از كارهای خارجی دست دوم و دست سوم بوده‌ایم.

جعفریه اظهار كرد كه پاپ آرت هنر مورد علاقه‌اش است و به همین دلیل اولین نمایشگاهی كه در این گالری برپا کرده، به این جریان هنری اختصاص داده شده است. او اضافه كرد: الگوی ما در طراحی این گالری تیت مدرن لندن و گالری‌های روز دنیاست.

وی همچنین یكی از برنامه‌های آینده این گالری را تعویض هنرمند یا Exchange Artist معرفی كرد: با گالری‌هایی در لندن، پاریس و دوبی مذاكره كرده‌ایم تا ضمن نمایش آثار هنرمندان آنها، هنرمندانی كه با گالری ما همكاری می‌كنند، آثارشان در این گالری‌ها به نمایش گذاشته شود. بعد از آن در نظر داریم شعبه ثالث را هم در این سه شهر تاسیس كنیم.

جعفریه همچنین از راه‌اندازی حراجی با عنوان "حراج كالكتورها" در برنامه سال آینده این گالری خبر داد: این نوع حراج برای اولین‌بار است كه در ایران برگزار خواهد شد. ما برای فروش یك اثر سقف قیمت می‌گذاریم و با این حركت می‌خواهیم مجموعه‌داران جوان را افزایش دهیم. سایت گالری هم از زمانی كه نمایشگاه دوم ما برپا شود، آغاز به كار می‌كند.

گالری ثالث در اولین گام خود با نمایش آثار هنرمندانی چون جواد آتشباری، فرشاد آل خمیس، علی آل حسینی، آیدا باشی، سپهر بختیاری، مسعود جزنی، بزرگمهر حسین پور، حامد حکیمی، کامبیز درمبخش، مهدی درویشی، زرتشت رحیمی، المیرا روزبه، پرویز روزبه، علی زعیم، قدرت الله عاقلی، کیانوش معتقدی، سپهر مصری و مهدی میرباقری کار خود را آغاز کرد و به جمع گالری‌های تهران پیوست.

گفتنی است، این نمایشگاه تا ۱۴ اسفند ماه درگالری ثالث واقع در خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ پذیرای علاقمندان به هنر پاپ آرت است.

نظر شما