شناسهٔ خبر: 42556 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان همایش تبادلات فرهنگی ایران و قزاقستان منتشر شد

فراخوان برگزاری همایش بین‌المللی علمی «تبادلات فرهنگی و تمدنی ایران و قزاقستان» توسط دانشگاه‌های فارابی قزاقستان و شهید بهشتی ایران منتشر شد.

 

یبسل

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ در متن این فراخوان آمده است: دانشگاه فارابی قزاقستان و دانشگاه شهید بهشتی ایران با همکاری نمایندگی فرهنگی کشورمان در آلماتی، دومین همایش بین‌المللی علمی «تبادلات فرهنگی و تمدنی ایران و قزاقستان» را در روزهای ۱۵ و ۱۶ فرودین ۹۵، برگزار می‌کنند.

هدف:

ایجاد یک پلت‌فرم گفت‌وگویی و بحث‌های عمیق پیرامون مشکلات تاریخی، وضیعت فعلی و چشم‌انداز همکاری بین قزاقستان و ایران در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی سیاسی و انسانی به منظور احیای ارتباطات دیرینه و پیشرفت روابط دوجانبه و چندجانبه که بر پایه‌های محکم تاریخی و مشترکات فرهنگی و معنوی استوار است.

تاریخ روابط ایران و توران ریشه‌های عمیقی دارد. روابط دوجانبه تاریخی و سیاسی که ریشه از فرهنگ و تمدن اسلامی است، به تدریج گسترش یافت. با گذشت زمان، ارزش‌های معنوی مشترک، تعامل فرهنگی و ادبی به وجود آمد. در سال‌های اخیر روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور تقویت و توسعه پیدا کرد. ارتباط تاریخی و فرهنگی احیا شد. در این راستا نیاز به تعریف افق‌های جدید، امکانات، روندهای نو داریم تا پروژه‌ها و طرح‌های  یکپارچه و هم‌افزایی را مشخص و عملیاتی کنیم.

همایش علمی «تبادلات فرهنگی و تمدنی ایران و قزاقستان» می‌تواند در راه تقویت گفت‌وگوی دانشمندان ایران و قزاقستان تأثیر خوبی داشته باشد. همچنین می‌تواند در زمینه حفظ میراث تاریخی، فرهنگی و معنوی و اقدامات علمی مشترک، کمک شایانی کند و پیشرفت و ارتباط آینده دو کشور را در زمان معاصر تعیین کند.

برای شرکت در همایش، دانشمندان و محققان داخلی و خارجی که بررسی‌های مربوط به موضوع کنفرانس دارند دعوت می‌شوند.

بخش‌های اصلی همایش:

۱. قزاقستان و ایران: میراث تاریخی و معنوی؛ توسعه و پیشرفت روابط تاریخی، فرهنگی منطقه‌ای و بین‌المللی

۲. مشکلات رشد علم و آموزش در قزاقستان و ایران در زمان معاصر

۳. مرحله نوین پیشرفت همکاری قزاقستان و ایران در زمینه سیاسی و اقتصادی

زبان‌های اجرای همایش:

قزاقی، فارسی، انگلیسی و روسی

برای شرکت در این کنفرانس باید فرم درخواست پر شود و خلاصه مقاله (۳۰۰-۵۰۰ کلمه) تا ۱ مارس سال ۲۰۱۶ (۱۱ اسفند سال ۱۳۹۴) به پست الکترونیکی ارسال گردد. نسخه کامل مقاله و فرم ثبت‌نام شرکت‌کننده باید تا ۲۰ مارس سال ۲۰۱۶ (۱ فروردین سال ۱۳۹۵) به پست الکترونیکی کمیته kc-konf@mail.ru ارسال شود. مقاله‌هایی که پس از پایان مهلت فرستاده شوند، پذیرفته نمی‌شوند.

کمیته سازماندهی همایش در طی طرح برنامه کنفرانس در مورد پذیرفتن مقاله‌ها به تمام شرکت‌کنندگان اعلام خواهد کرد. همچنین دعوتنامه، کد و آدرس ثبت هزینه‌ها را ارسال می‌کند.

چکیده مقالات در مجموعه «قزاقستان و ایران: در جست‌وجوی تبادلات معنوی و فرهنگی» چاپ خواهد شد.

الزامات مورد نیاز مقاله:

۱. در وسط موضوع مقاله با حروف بزرگ، فونت برجسته (فونت ۱۴)

۲. در خط بعدی در وسط نام و نام خانوادگی نویسنده (حروف درشت)؛ در خط پایین مقام، محل کار، درجه علمی نوشته می‌شود (فونت ۱۲)

۳. زیر آن آدرس پست الکترونیکی نوشته می‌شود (اندازه فونت ۱۰)

۴. خلاصه مقاله به زبان‌های قزاقی، روسی و انگلیسی در ۵ تا ۷ جمله نوشته می‌شود (فونت ۱۱)

۵. کلمات کلیدی: ۵ تا  ۶ واژه (فونت ۱۰)

۶. حاشیه ورق از همه طرف ۲۰ میلی متر،  فاصله بین خطوط هم ۱ باشد

۷. نمونه از منابع: ۱. دان ناردو (اسم نویسنده). تاریخ هند (اسم کتاب) ققنوس (نام ناشر)، ۱۳۹۴ (سال چاپ) ۱۳۰ ص (تعداد صفحات)

۸. نمونه لینک‌ها در متن [۱، ۲۳ ص.]، ۱ -  اسم کتاب . ۲۳ - صفحه کتاب.

مکان برگزاری همایش: قزاقستان، شهر آلماتی، خیابان الفارابی، کتابخانه الفارابی، اتاق ۴۲۲ دانشکده شرق‌شناسی.

تاریخ همایش: ۵ و ۶ مارس سال ۲۰۱۶ مطابق با ۱۵ و ۱۶ اسفند سال ۱۳۹۴

ثبت نام ساعت ۹ صبح، آغاز همایش ساعت ۱۰ صبح

کمیته سازماندهی همایش حق دارد مقاله‌هایی که با موضوع و یا با فرمت متن کنفرانس مطابق نباشد قبول نکند. کمیته سازماندهی همایش مسئولیت به مضمون متن (مقاله) بر عهده نمی‌گیرد.

نظر شما