شناسهٔ خبر: 42573 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام برنامه‌های همایش «هنر معاصر ایران و جهانی شدن»

بخش علمی هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با برپایی همایش «هنر معاصر ایران و جهانی شدن» با شش سخنرانی، دو نشست تخصصی و نمایش دو فیلم، در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

 

1456039149629_12.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این همایش که هنر معاصر ایران را بررسی می‌کند، با سخنرانی محمدابراهیم جعفری از ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه، چهارم اسفندماه در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز خواهد شد.

در ادامه این همایش، محمدرضا مریدی - دبیر همایش - با موضوع «مفهوم زمان و مکان در هنر معاصر» به سخنرانی خواهد پرداخت. همچنین سخنرانی‌های بهرام کلهرنیا با عنوان «هنر ایران در افق‌های دگرگونی» و زروان روح‌بخشان درباره «رسانه‌های جدید و جهانی شدن هنر معاصر ایران» در بخش اول این همایش برگزار می‌شود.

نشست «چه آثاری معاصر هستند؟» با حضور بهروز دارش، اصغر کفشچیان‌مقدم و جمشید حقیقت‌شناس از دیگر برنامه‌های پنل اول همایش است و بخش پایانی این پنل به نمایش فیلم «مزرعه گیبس: پروژه‌ای غیرمعمول در مجسمه‌های محیطی» اختصاص دارد.

سرآغاز بخش دوم پنل همایش به بررسی «ریشه‌های بومی و رویکردهای جهانی در خوشنویسی نوگرا: مطالعه تجربه ایران، ترکیه، مصر، تونس، الجزایر» توسط ولی‌الله کاووسی اختصاص دارد. نشست «هنر‌ معاصر ایران، بازارهای جهانی و الزامات حقوقی» حمیدرضا ششجوانی و «انجمن‌های بین‌المللی و تشکل‌های جهانی هنر و مسئله عضویت ایران» از سوی هادی راست‌منش دیگر سخنرانی‌های پنل دوم این همایش هستند.

نشست «معاصریت در هنر ایران» با حضور محمدمهدی رحیمیان، مهرداد افسری، جمال‌عرب‌زاده و محمدرضا شریف‌زاده نیز از دیگر بخش‌های این همایش است.

بخش پایانی این همایش به جمع‌بندی و بررسی راه‌هایی برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری توسط مجتبی آقایی، دبیر این دوره از جشنواره، اختصاص دارد و نمایش فیلم «دیوار» به کارگردانی قاسم شیشه‌گری که نگاهی فرم‌گرایانه به موضوع دیوار دارد پایان بخش همایش «هنر معاصر ایران و جهانی شدن» است.

این همایش از ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان در این همایش گواهی شرکت از سوی جشنواره هنرهای تجسمی فجر اهدا خواهد شد. ورود برای عموم دانشجویان، هنرجویان و علاقه‌مندان به هنر در این همایش آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۴ برای ثبت‌ نام اقدام کنند. بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر تهران که این روزها میزبان نمایشگاه آثار گنجینه موزه در کنار آثار هنرمند فقید فریده لاشایی است، از دیگر بخش‌های این همایش است.

نظر شما