شناسهٔ خبر: 42575 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امکان تغییر کاربری یکی از کتابفروشی‌های خیابان انقلاب/ آیا «ترنجستان سروش» تعطیل می‌شود؟

امروز خبری مبنی بر فروش یا تغییر کاربری یکی از کتاب‌فروشی‌های مهم خیابان انقلاب منتشر شد: «ترنجستان سروش». شنیده‌ها حاکی از تلاش برخی از اهالی نشر با سازمان صدا و سیما برای منصرف کردن این سازمان است.

 

ترنجستان سروش

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ خبر تعطیل شدن کتابفروشی‌ها چه در تهران و چه در شهرستان‌ها خبر جدیدی نیست؛ هر ساله تعدادی از کتابفروشی‌ها که حتی برخی از آنها از سابقه طولانی و تجربه خوبی نیز برخوردار بودند، یا به فروش رفته‌ و یا تغییر کاربری داده‌اند. امروز خبری مبنی بر فروش و یا تغییر کاربری یکی از کتابفروشی‌های موفق در خیابان انقلاب مطرح شد: ترنجستان سروش.

این خبر خیلی زود امروز در فضای مجازی منتشر شد. در این اخبار آمده است که سازمان صدا و سیما قصد دارد که ساختمان ترنجستان سروش را از انتشارات سروش تحویل بگیرد تا به دلیل مشکلات مالی سازمان این ساختمان یا به فروش برسد و یا تغییر کاربری دهد تا از این طریق بخشی از مشکلات مالی سازمان مرتفع شود؛ این در حالی است که امکان اعمال تغییرات در  انتشارات سروش و ادغام آن با یکی از روزنامه‌ها نیز شنیده شده است.

در حال حاضر تعدادی از اهالی نشر به رایزنی با سازمان صدا و سیما پرداخته‌اند تا ترنجستان سروش که چند سالی است در خیابان انقلاب راه‌ افتاده است و به محلی برای مخاطبان علوم انسانی مبدل شده، تغییر کاربری ندهد و یا به فروش نرسد.

ترنجستان سروش چند سال پیش با همکاری انتشارات سروش و شرکت ترنج در خیابان انقلاب راه‌اندازی شد. هدف از راه‌اندازی این کتابفروشی، عرضه بهتر و در دسترس بودن کتاب‌ها در حوزه علوم انسانی عنوان شده است. این کتابفروشی توانسته در سال‌‌های اخیر با عرضه کتاب‌های سالم در حوزه علوم انسانی، ایجاد فضای مناسب و زیبا به عنوان یکی از کتابفروشی‌های موفق در خیابان انقلاب مبدل شود. برخی از اهالی نشر، از این کتابفروشی به عنوان یکی از مدل‌های موفق در حوزه کتابفروشی‌ یاد می‌کنند که توانسته بدون عرضه کتاب‌های آموزشی، جای خود را در میان مخاطبان پیدا کند.

حال باید دید که نتیجه این مذاکرات به چه خواهد انجامید؛ آیا ترنجستان سروش نیز مانند برخی از کتابفروشی‌های تهران تغییر کاربری می‌دهد و یا به فروش می‌رسد، یا سازمان صدا و سیما برنامه‌ای دیگر در نظر خواهد گرفت.

نظر شما