شناسهٔ خبر: 42612 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خانه دکتر شریعتی به موزه های شهر تهران اضافه می شود

کیهان محمدخانی از تعمیر و مرمت خانه دکتر شریعتی برای تبدیل شدن به موزه خبر داد و گفت: مرمت این خانه در خیابان فاطمی به گونه ای است که دوران زندگی دکتر شریعتی را تداعی کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان: نشست خبری «طرح استقبال از بهار ۹۵ » با حضور  عیسی علیزاده، رییس سازمان زیباسازی شهر تهران ، دکتر کیهان محمدخانی، قائم مقام رییس و مجتبی موسوی، دبیر برنامه استقبال از بهار ۹۵ پیش از ظهر امروز دوشنبه ۳ اسفند در سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

کیهان محمدخانی، قائم مقام مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این نشست گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران برنامه استقبال از بهار را از ۱۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ اردیبهشت به مدت ۲ ماه دنبال می کند؛ ۲۲ برنامه برای طرح استقبال از بهار در نظر گرفتیم این برنامه ها از بازدید از مناطق آغاز می شود و برنامه های فنی، عمرانی، فرهنگی و هنری و تبلیغات شهری را شامل  می شود.

قائم مقام مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران  اظهار داشت: یکی از کارهایی که در فروردین ماه شروع می شود مرمت و بازسازی موزه علی اکبر خان صنعتی است، این اقدام یکی از بهترین کارها در حوزه معماری است، سازمان زیباسازی این موزه و مجسمه های آن را مرمت می کند.

مرمت و بازسازی زورخانه عراقی ، احداث سرویس بهداشتی در بوستان های شهر، آذین بندی و نورآرایی در شهر تهران، کوشک مصری نورپردازی تئاتر شهر و تالار وحدت برگزاری دومین جشنواره مبلمان شهری از جمله برنامه های  اجرا شده  سازمان زیباسازی شهر تهران بود که محمد خانی به آنها اشاره کرد.

محمدخانی همچنین گفت:  در دومین جشنواره مبلمان شهری تاکید بر بافت های  تاریخی بود، بر اساس فراخوان مبلمان طراحی شده در حوزه بافت تاریخی به خاطر نیازی بود که در بافت تاریخی احساس می شد.

وی خاطر نشان کرد: نشست های تخصصی برنامه های سازمان برگزار می شد، از جمله نقد و بررسی  نگارخانه ای به وسعت یک شهر بود که به عنوان بهترین طرح شهرداری شناخته شد.

قائم مقام مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران اظهار داشت:یک سری از مجسمه های شهر تهران نیز  رنگ آمیزی، مرمت و جا به جا شده اند؛ همچنین قرار است آثار سمپوزیوم مجسمه سازی تهران در محل دریاچه شهدای خلیج فارس نصب شود.

نظر شما