شناسهٔ خبر: 42619 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سمینار بین المللی «ادبیات و تعهد» در تهران برگزار می شود

سمینار بین المللی «ادبیات و تعهد» چهارم و پنجم اسفند ماه با حضور اساتید دانشگاه های مادرید از سوی گروه زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه تهران برگزارمی شود.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ اساتید دانشگاه های کمپلوتنسه و آئوتونومای مادرید که به منظور شرکت در سمینار بین المللی «ادبیات و تعهد» با علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا در محل این نمایندگی فرهنگی، دیدار و گفت و گو کردند.
استاد دپارتمان تاریخ معاصر دانشگاه آئوتونومای مادرید با قدردانی از همکاری های رایزنی فرهنگی ایران برای حضور اساتید اسپانیایی در این سمینار، به موضوع تفاهم نامه فرهنگی بین دانشگاه آئوتونومای مادرید و دانشگاه تهران اشاره کرد.
فرناندو کاماچو اظهار کرد: با پیگیری های مستمر، تفاهم نامه دانشگاه آئوتونومای مادرید و دانشگاه تهران برقرار شده و زمینه های خوبی برای تبادلات علمی و فرهنگی بین دو دانشگاه به وجود آمده است.
در ادامه رایزن فرهنگی کشورمان نیز با اشاره به برگزاری سمینار ادبیات و تعهد، گفت: یکی از نکته های برجسته ای که در حوزه ادبیات در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، ظهور نویسندگان و شاعران برجسته جوان بود که آثار بسیار ارزشمندی در حوزه ادبیات «دفاع مقدس» آفریده اند.
علیرضا اسماعیلی ابراز امیدواری کرد: این گروه دانشگاهی، علاوه بر شرکت در این سمینار بین المللی با برخی از انجمن ها و نویسندگان ایرانی نیز فرصت ملاقات را پیدا کنید.
به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرناندو کاماچو استاد دانشگاه آئوتونوما، خسوس کانو ِرِیز (Jesus Cano Reyes) از دانشگاه کمپلوتنسه و همچنین، دیِگو سباستین گارروچو (Diego Sebastian Garrocho) از دانشگاه آئوتونوما و خانم (Nere Basabe Becerri) از دانشگاه آئوتونومای مادرید حضور داشتند.
سمینار بین المللی «ادبیات و تعهد» طی روزهای (۴ و ۵ اسفندماه) توسط گروه زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه تهران در محل دانشکده زبان و ادبیات خارجی، برگزار می شود.

نظر شما