شناسهٔ خبر: 42620 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۴۰ ناشر متخلف در نمایشگاه کتاب ۹۵ حضور ندارند

رئیس کمیته ناشران داخلی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اعلام کرد: ۱۴۰ ناشر داخلی به دلیل اینکه در نمایشگاه کتاب امسال متخلف شناخته شدند، در نمایشگاه ۹۵ حضور ندارند.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ محمد توکل صدیق در گفت و گویی افزود: این ناشران به صورت غیرقانونی اقدام به عرضه کتاب غیرمجاز ، واگذاری غرفه به غیر و سایر موارد کرده بودند که به مدت یک سال از حضور در نمایشگاه کتاب تهران محروم شدند.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب ۹۵ نیز تمامی موارد از سوی کمیته های مشخص شده بررسی می شود، اظهار داشت :ناشران هر گونه تخلفی که انجام دهند، به سرعت مورد بررسی قرار می گیرد.
توکل صدیق ادامه داد: پیش بینی می شود برای حضور در نمایشگاه کتاب ۹۵ حدود سه هزار ناشر داخلی ثبت نام کنند و نام نویسی تا هشتم اسفندماه ادامه دارد.
وی اضافه کرد: در نمایشگاه کتاب ۹۵ ، ناشران بخش های مختلف از جمله دانشگاهی ، کودک و نوجوان ، تاریخ ، علمی ، سرگرمی ها و غیره به صورت منسجم در شهر آفتاب مستقر می شوند.
رئیس کمیته ناشران داخلی در پاسخ به این سووال که آیا برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب از استقبال مردم می کاهد، گفت : در حال حاضر کارگروهی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده تا با همکاری شهرداری ، وسایل نقلیه عمومی برای بازدیدکنندگان فراهم شود تا آنان مشکلی از لحاظ جابه جایی نداشته باشند.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۵ تا ۱۵ اردیبهشت ۹۵ در شهر آفتاب برگزار می شود.

نظر شما