شناسهٔ خبر: 42630 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فوت و فن شاعری برای نوجوانان

یک شاعر از چاپ کتابی با عنوان «بیاید شعر بگوییم» برای نوجوانان اهل ذوقی که به دنبال راهنمایی در زمینه شعر هستند، خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ انسیه موسویان از شاعران کشور از چاپ کتاب جدید خود با عنوان "بیایید شعر بگوییم " خبر داد و گفت: کتاب آموزشی" بیایید شعر بگوییم" در واقع فوت و فن شاعری برای نوجوانانی است که دست به قلم هستند و شعر می سرایند. این کتاب به تازگی از سوی انتشارات طلایی با تصویرگری ماهنی تذهیبی چاپ و روانه بازار شده است.

موسویان ادامه داد: در کتاب "بیاید شعر بگوییم" به زبان ساده و کار بررسی همراه با نمونه های زیاد کارگاهی عناصر شعر آموزش داده شده است. بدین ترتیب مخاطب ضمن آموزش تمرین هم دارد.

وی کتاب " بیاید شعر بگوییم" را مناسب برای نوجوانان اهال ذوق دانست و افزود: این کتاب برای آن دسته از نوجوانانی که دنبال قواعد شعر هستند، مفید است. کتاب برای کسانی که به دنبال راهنمایی در زمینه شعر هستند، مناسب است. " بیاید شعر بگوییم" برای بچه هایی گرایش به شعر و داستان دارند، کاربردی و ساده است.

این شاعر تصریح کرد: "بیاید شعر بگوییم" تجربه من در کارگاه های شعر در کانون پرورش کودکان و نوجوانان است و موضوع آن هم آموزش کارگاهی شعر برای نوجوانان مستعد در این زمینه است.

موسویان " بیایید شعر بگوییم"  را مشتمل بر ۹ فصل دانست و افزود: شعر چیست، آرایه های ادبی، موسیقی شعر، عاطفه در شعر، زبان شعر، اندیشه در شعر، قالب های شعر، کتاب های شعر فارسی و شعر طنز عناوین فصول کتاب " بیایید شعر بگوییم" هستند.

وی با بیان اینکه در کتاب " بیایید شعر بگوییم "اصول و آرایه های سرایش شعر نیمایی، سپید و کلاسیک آموزش داده شده است، عنوان کرد: عناصر اولیه شعر به زبان ساده در این کتاب تبیین شده است و برای هر یک نمون شعری آورده شده است و یک تمرین عملی هم برای اجرای آن به مخاطب ارایه شده است.

این شاعر خاطرنشان کرد: در کتاب "بیایید شعر بگوییم" یک آرایه ارایه تشریح شده است. در کنار آن نمونه ای از اشعار شاعران آورده شده است و در ادامه هم یک تمرین عملی ذکر شده است.

وی یادآور شد: کتاب" بیایید شعر بگوییم" همزمان با کتاب دیگری با عنوان "بیایید داستان بنویسیم" اثر مهدی میرکیانی از سوی انتشارات طلایی منتشر شده است.

گفتنی است، کتاب" بیایید شعر بگوییم" مشتمل بر ۱۶۰ صفحه با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰۰۰تومان در قطع وزیری از سوی انتشارات طلایی چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما