شناسهٔ خبر: 42641 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم «ماتیلدا» برای کتابداران و کتابخوانان نمایش داده می شود

پنجمين نشست ـ پژوهش نقد فیلم با عنوان به تماشای کتاب با نمایش و تحلیل فیلم سینمایی «ماتيلدا» ساخته دنی دویتو برگزار می‌شود.

 

پنجمين نشست به تماشای كتاب

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پنجمين نشست - پژوهش نقد فیلم با عنوان «به تماشای کتاب» ساعت ۱۴ روز شنبه هشتم اسفند با نمایش و برگزاری جلسه نقد و تحلیل فیلم «ماتيلدا» ساخته «دنی دویتو» و با حضور سيامك محبوب مديركل برنامه‌ريزي نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور به عنوان کارشناس و تحلیل‌گر با همراهی جمعی از کتابداران در فرهنگسرای ابن‌سینای تهران برگزار می‌شود.

فیلم ماتیلدا در سال ۱۹۹۶ بر اساس رمانی به همین نام، به نويسندگي رولد دال توسط دنی دویتو ساخته شده است. اين فيلم برنده جايزه «ستاره جوان» از سوی هفته‌نامه هاليوود ريپورتر و برنده جايزه بهترين كارگردانی از جشنواره‌های بين‌المللی «سينه‌كيد» هلند و «اولوی» فنلاند نيز هست.

سیامک محبوب پيش از اين در مجله اینترنتی «مطالعات خواندن» در مطلبی با عنوان «ماتیلدا دخترک کتابخوان» فصل نخست کتاب ماتیلدا اثر «رولد دال» را از حيث عناصر مربوط به «کتاب، کتابخانه و کتابخوانی» بررسی و تحليل كرده است.

سلسله نشست ـ پژوهش‌های نقد فیلم‌ با مضمون کتاب و مطالعه، با عنوان «به تماشای کتاب» با توجه به ضرورت استفاده از شیوه‌هایی متنوع برای جذب مخاطب به کتابخانه‌ها به همت معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با مشارکت سازمان فرهنگی ‌هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

نشست ـ پژوهش‌های «به تماشای کتاب» به صورت ماهانه، توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و با مشارکت و میزبانی فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود و کتابداران، مخاطبین ویژه آن خواهند بود. در این نشست‌ها، با حضور کارشناسان حوزه کتاب و منتقدان و صاحب‌نظران حوزه سینما ‌تلاش می‌شود شیوه‌ای از نقد فیلم به کتابداران آموزش داده شود، تا با بهره‌گیری از آن، خدمات بهتری برای مراجعان فراهم آورند.

نخستین برنامه این نشست روز شنبه شانزدهم آبان با پخش فیلم «کتابخانه اسرار‌آمیز»، دومین برنامه روز شنبه چهاردهم آذر با نمایش فیلم «فارنهایت ۴۵۱»، سومین جلسه با نمایش انیمیشن «جنگ کتابخانه» ساخته تاکایوکی هامانا در روز شنبه دوازدهم دی و چهارمين جلسه نيز با نمايش فیلم «قلب‌جوهری» در روز شنبه دهم بهمن برگزار شده است.

نظر شما