شناسهٔ خبر: 42644 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «هنر در گذر زمان» نقد و بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «هنر در گذر زمان گاردنر: تاریخ فشرده هنر جهان» در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار خواهد شد.

 

جلد هنر در گذر زمان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  نشست نقد و بررسی کتاب «هنر در گذر زمان گاردنر: تاریخ فشرده هنر جهان» با حضور فیروزه مهاجر، محمد متحد و هلیا دارابی، مترجمان کتاب، روز چهارشنبه ۵ اسفندماه برگزار خواهد شد.
 کتاب «هنر در گذر زمان هلن گاردنر» یکی از آخرین ویراست‌های کتاب معروف هلن گاردنر است که تاریخ هنر جهان و تحولات آن را به شیوهای روشمند و دقیق بررسی می‌کند. در این کتاب، آثار هنری مهمِ تاریخ هنر در بستر تاریخی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بررسی شده‌اند و وابستگی تنگاتنگ فرم و معنای آثار هنری با روزگارشان بازنموده شده است.
 هلن گاردنر از نویسندگان پرکار و قابل توجه در حوزه هنر است. وی در دانشگاه و انستیتو هنر شیکاگو به تدریس تاریخ هنر اشتغال داشت و کتاب ارزشمند و مؤثر وی به یک متن استاندارد آموزشی در آمریکا و بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل شده است.
این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۲۶ منتشر شد و به لحاظ ویژگی‌های اختصاصی‌اش بین پژوهشگران، هنرمندان و دیگر مخاطبان تاریخ هنر جای خود را باز کرد. خانم گاردنر ویرایش سوم کتاب خود را کمی پیش از مرگش در سال ۱۹۴۶ تکمیل و ارائه کرد.
نشر آگه کتاب «هنر در گذر زمان گاردنر: تاریخ فشرده هنر جهان» را در شمارگان یک هزار و ۶۵۰ نسخه و قیمت ۹۵ هزار تومان راهی بازار نشر کرده است.
 نقد و بررسی کتاب «هنر در گذر زمان: تاریخ فشرده هنر جهان» ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سرای اهل‌قلم به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲، طبقه همکف برگزار می‌شود.

نظر شما