شناسهٔ خبر: 42655 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار آخرین کتاب «اومبرتو اکو» جلو افتاد

آخرین کتاب «اومبرتو اکو» نویسنده و فیلسوف فقید ایتالیایی به علت درگذشت او، تا آخر هفته جاری روانه بازار می‌شود.

 

1455948953612_eco_3578985b.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛  تاریخ انتشار مجموعه مقالات «تاریخچه یک جامعه سلیس» نوشته اومبرتو اکو که ۳۰ بهمن‌ماه درگذشت، جلو افتاده و بنابر اعلام ناشر ایتالیایی این نویسنده، تا آخر هفته جاری روی پیشخان کتابفروشی‌ها قرار می‌گیرد.

این کتاب که عنوان اصلی آن «Pape Satan Aleppe» و عنوان فرعی‌اش «تاریخچه یک جامعه سلیس» است، قرار بود در ماه می ۲۰۱۶ به چاپ برسد اما مرگ اکو این روند را تسریع کرده است.

اومبرتو اکو نویسنده ایتالیایی رمان «نام گل سرخ» نوزدهم فوریه در اثر ابتلا به بیماری سرطان و درست در شب درگذشت «هارپر لی» خالق رمان محبوب «کشتن مرغ مقلد» از دنیا رفت.

به گزارش گاردین، آخرین اثر اکو دربردارنده مقالاتی است که از سال ۲۰۰۰ به بعد به صورت پراکنده در هفته‌نامه ایتالیایی «لسپرسو» به چاپ رسیده‌اند. عنوان ایتالیایی این کتاب به نخستین جملات بخش دوزخ «کمدی الهی» اثر حماسی «دانته»‌ شاعر بزرگ قرن چهاردهم ایتالیا اشاره دارد. تاریخ انتشار ترجمه انگلیسی‌زبان این کتاب هنوز مشخص نشده است.

اومبرتو اکو که یکی از برجسته‌ترین نویسندگان ادبیات مدرن ایتالیا محسوب می‌شد‌، شامگاه جمعه (۳۰ بهمن) پس از تحمل طولانی‌مدت بیماری سرطان، در سن ۸۴ سالگی بدرود حیات گفت. این پژوهشگر ایتالیایی که از جمله مهمترین زبان‌شناسان و نشانه‌شناسان ساختارگرا بود، پنجم ژانویه ۱۹۳۲ متولد شد. او پس از گرفتن مدرک دکترا در دانشگاه تورین، در دانشگاه‌های میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرد و در سال‌های اخیر رییس دانشکده انسان‌شناسی دانشگاه بولونیا بود.

سال ۱۹۸۳، انتشار ترجمه انگلیسی‌زبان «نام گل سرخ» شهرتی بین‌المللی را برای اکو به ارمغان آورد، اما او مقاله‌نویسی قهار و استاد برجسته‌ای در حوزه نشانه‌شناسی بود.‌ «نام گل سرخ» داستانی جنایی و رازآلود را در صومعه‌های قرون وسطای ایتالیا روایت می‌کند. کتاب معروف اکو در سال ۱۹۸۶ توسط «ژان - ژاک آنو» به فیلمی سینمایی تبدیل شد که «شان کانری» و «کریستین اسلیتر» در آن نقش‌های اصلی را ایفا کردند. اقتباس سینمایی این اثر هم به فروش میلیونی آن کمک بسیاری کرد.

اومبرتو اکو بیش از ۳۰ دکترای افتخاری از دانشگاه‌های مختلف دنیا دریافت کرد. «آونگ فوکو»، «جزیره روز گذشته»، «پائودولینو»، «گورستان پراگ» و «شماره صفر» از دیگر کارهای او هستند.

نظر شما