شناسهٔ خبر: 42664 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشستی با حضور حورا یاوری

حورا یاوری از نقد ادبی و فردیت نویسنده در رمان فارسی می‌گوید.

 

1456227432979_yavari.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ پنج‌شنبه همین هفته، ششم اسفند، ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ کتاب‌فروشی آینده میزبان حورا یاوری است تا به بحث و گفت‌وگو درباره نقد ادبی و فردیت نویسنده در رمان فارسی بپردازد و این که چگونه می‎توان از میراث ادبیات کهن در ادبیات معاصر بهره برد. او سپس به سئوالات خوانندگان مقالات و کتاب‎های خود پاسخ می‎دهد.

در این جلسه حورا یاوری درباره «بوف کور» به مناسبت هشتادمین سالگرد انتشار، نقد ادبی در دو دهه اخیر، تأثیر ترجمه در پیشرفت فرهنگ و ادبیات و خلاقیت نیز سخن خواهد گفت.

دکتر حورا یاوری دانش‌آموخته دانشگاه تهران است. لیساس زبان و ادبیات انگلیسی و سپس فوق لیسانس روانشناسی خود را از همین دانشگاه گرفته است. سپس تحصیلاتش را در آمریکا ادامه داده و در آن‌جا به آموختن ادبیات و نقد ادبی با گرایش به ادبیات داستانی معاصر ایران مشغول شده و در این رشته به مدرک دکترا دست یافته است.

مقالات و کتاب‎های دکتر حورا یاوری عمدتاٌ بر محور ادبیات و روانکاوری می‎چرخد. کتاب روانکاوی و ادبیات/ دو متن، دو انسان، دو جهان ( از بهرام گور تا راوی بوف کور) که نشر سخن آن را منتشر کرده، زندگی در آینه، چاپ انتشارات نیلوفر و داستان فارسی و سرگذشت مدرنیته در ایران، چاپ نشر سخن از جمله آثار اوست.

کتاب‌فروشی آینده در خیابان ولی عصر، سه‌راه زعفرانیه، خیابان عارف‌نسب، شماره ۱۲ واقع است.

نظر شما