شناسهٔ خبر: 42691 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاري نخستين نشست كتاب‌خوان ويژه پيروان اديان توحيدي در تهران

معاون توسعه كتابخانه‌ها و كتابخواني نهاد از برگزاري نخستين نشست «كتاب‌خوان» ويژه پيروان اديان توحيدي از سوي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ محمد اله‌ياري معاون توسعه كتابخانه‌ها و كتابخواني نهاد با اشاره به استقبال اقشار مختلف مردم از برگزاري سلسله نشست‌هاي كتاب‌خوان اظهار داشت: نشست ويژه پيروان اديان توحيدي مقيم كشور روز دوشنبه دهم اسفند، توسط نهاد و با همكاري اداره كل مجامع، تشكل‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با حضور دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور و جمعي از نويسندگان و فرهيختگان در هتل انقلاب تهران خبر داد.
نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در نظر دارد، با برگزاري نخستين نشست كتاب‌خوان ويژه پيروان اديان توحيدي ايران اسلامي، ضمن برانگيختن توجه بيشتر اين قشر از هموطنان به مسئوليت مهمي كه در قبال فرهنگ جامعه بر عهده دارند، امكان معرفي كتاب‌هاي مفيد از سوي آنها به مردم ايران عزيز نيز فراهم گردد.
سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» با ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کار خود را از روز بیست و هفتم خرداد ۱۳۹۴ آغاز کرد. این نشست‌ها به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شوند و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک می‌گذارند.
تاکنون بیش از ۹۲۰ نشست کتاب‌خوان در سطوح ملی، استانی، شهرستانی، ویژه (نابینایان، کودکان با نیاز خاص، طلاب، دانشگاهی، زندانیان، فعالان مساجد، دانشجویی) و مدرسه‌ای در سراسر کشور برگزار شده است. همچنین دو نشست ویژه اصحاب رسانه، يك نشست ويژه هنرمندان پيشكسوت و یک نشست نیز با حضور ۶ تن از اعضای هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی بزرگ کشور (مکتب) نیز برگزار شده است.

نظر شما