شناسهٔ خبر: 42707 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

˝اعزام مجدد˝ به ایران رسید

کتاب ˝اعزام مجدد˝ اثر فیل کلی، برنده جایزه کتاب ملی آمریکا در سال ۲۰۱۴ روانه بازار کتاب ایران شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ کتاب "اعزام مجدد" نوشته فیل کلی، برنده جایزه کتاب ملی آمریکا در سال ۲۰۱۴ با ترجمه سمیرا چوپانی منتشر شد.

سمیرا چوپانی، مترجم کتاب در آغاز این کتاب نوشته: "آنچه را صدام در شکنجه‌گاه‌هایش بر سر مردم کشورش آورد بایستی از زبان سربازانی شنید که بارها و بارها داوطلبانه یا به اجبار به عراق اعزام می‌شدند. صدام حسین که یکی از دیکتاتورترین و خون‌خوارترین جلادان بشر است در سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۳ به‌عنوان رئیس‌جمهور عراق بر این کشور حکومت می‌کرد و می‌توان گفت که او در تمام رخدادهای خاورمیانه دست داشته است. چنان‌که، در جنگ تحمیلی عراق به جمهوری اسلامی و حمله به کردها و ایرانیان با سلاح‌های شیمیایی صدمات جبران‌ناپذیری را به ایران وارد کرد."

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: "از دو هفته پیش که دوتا از دوستاش کشته شده بودن، دچار مشکلات روحی و حملات عصبی شده بود. به دیوار مشت می‌زد، نمی‌تونست بخوابه، فقط با خوردن سه چهارتا قرص خوابش می‌برد. وقتی هم می‌خوابید کابوس می‌دید، کابوس مرگ دوستانش، مرگ خودش، کابوس‌های خشونت‌بار و ترسناک. اینا همه علایم جنگ‌زدگی بود؛ اضطراب شدید، غم و اندوه، تنگی نفس، افزایش ضربان قلب و از همه بدتر احساس نومیدی مطلق..."

این کتاب با قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما