شناسهٔ خبر: 42751 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«شاخه‌های عزیز اناربن» نقد می‌شود

کتابخانه فرهنگسرای گلستان، در سی و دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترنم قلم» به نقد و بررسی رمان «شاخه‌های عزیز اناربن» نوشته میثم خیرخواه می‌پردازد.

 

«شاخه‌های عزیز اناربن» نقد می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  نشست «ترنم قلم» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی متون ادبی و آشنایی شهروندان با نویسندگان ادبیات، سه‌شنبه (۱۱ اسفندماه) به نقد و بررسی رمان «شاخه‌های عزیز اناربن» با حضور میثم خیرخواه، نویسنده اثر، حسن میرعابدینی و محمدرضا گودرزی برگزار می‌شود.

مجموعه داستان کوتاه «شاخه‌های عزیز اناربن»، روایت دلنشینی از فراز و فرود زندگی روزمره است. نویسنده با روایت ساده اما لذت‌بخش صحنه‌های هر داستان، به هم‌ذات‌پنداری و بودن در آن فضا دامن می‌زند. یعنی اگر داستان را همانند یک جاده فرض کنیم، خواننده در هنگام خواندن کتاب می‌تواند حال و هوای محیط را کاملاً احساس کند و جاده را با تمام جزییاتش تماشا کند.

دیگر ویژگی اثر این است که به خوبی می‌توان با شخصیت‌های آن همراهی کرد؛ با غم‌هایشان، غصه خورد و با خنده‌هایشان، خندید و دغدغه‌هایشان دل‌مشغولی ما می‌شود. برای مثال وقتی شاخه‌های انار بن مورد علاقه عزیز با دست‌های پدربزرگ سوزانده می‌شود می‌توان عمق غم پدربزرگ را فهمید و همراه با او غصه خورد.

«هم‌سایه» انتخاب خوبی برای نقطه آغاز مجموعه داستان «شاخه‌های عزیز انار بن» است. لحن گیرای داستان، در قالب گفتارهای پراکنده مردی حین مصرف بنگ، آن قدر جذاب هست که خواننده را مجاب کند تا پایان همین داستان و شاید تا پایان مجموعه داستان‌ها به خواندن ادامه دهد.

گفتنی است در نشست‌های پیشین «ترنم قلم» تا کنون داستان‌های «دموکراسی یا دمو قراضه» سید مهدی شجاعی، «نگهبان تاریکی» نوشته مجید قیصری، «به بلندای ردا» اثر سیدعلی شجاعی و «این داستان واقعیت دارد» نوشته علی فامیان مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست ادبی می‌توانند روز سه‌شنبه ۱۱ اسفند ماه ساعت ۱۷ به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند.

نظر شما