شناسهٔ خبر: 42752 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پنجمین دوره المپیاد زبان و ادبیات فارسی در باکو برگزار شد

پنجمین دوره المپیاد زبان و ادبیات فارسی روز شنبه در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ در این دوره المپیاد که در سه سطح ابتدایی ، متوسطه و عالی برگزار شد، نزدیک به 130 نفر از دانشجویان رشته زبان فارسی دانشگاههای مختلف جمهوری آذربایجان و علاقمندان زبان فارسی حضور داشتند . 
هیات داوری المپیاد زبان و ادبیان فارسی متشکل از مسئولان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی و چند تن از استادان دانشگاههای جمهوری آذربایجان بودند . 
«ابراهیم ابراهیمی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: اکنون زبان و ادبیات فارسی در بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی جمهوری آذربایجان تدریس می شود و دانشجوویان و مردم این کشور به زبان و ادبیات فارسی علاقه خاص دارند . 
وی به برگزاری المپیاد زبان فارسی درسه سطح ابتدایی، متوسطه و عالی اشاره کرد و افزود: رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو سال گذشته برندگان دوره چهارم المپیاد را برای طی کردن دوره دانش افزایی و تکمیلی در دانشگاه تبریز برای یک هفته به ایران اعزام کرد. 
ابراهیمی توضیح داد: امسال نیز در نظر است برگزیدگان این دوره المپیاد برای دوره دانش افزایی به مرکز آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز و بنیاد سعدی تهران اعزام شوند. 
به گفته رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در جمهوری آذربایجان، باتوجه به افزایش سفرهای مردم جمهوری آذربایجان به ایران برای درمان، گردشگری و امور بازرگانی علاقه بیشتر به آموزش و فراگیری زبان فارسی در این کشور مشاهده می شود . 
«توفیق جهانگیراف» استاد دانشگاه دولتی باکو نیز آموزش و فراگیری زبان فارسی را برای جمهوری آذربایجان مهم خواند . 
وی گفت: با توجه به این که در دوره های گذشته آثار بسیاری از نویسندگان و شاعران جمهوری آذربایجان به زبان فارسی تدوین شده است ، آموزش و فراگیری این زبان از اهمیت خاص برخوردار است . 
جهانگیراف افزود: برگزاری المپیاد زبان فارسی در جمهوری آذربایجان نشانگر این است که زبان فارسی دوستداران زیادی در این کشور دارد و دانشجویان نسل جوان به فراگیری این زبان علاقمند هستند . 
استاد دانشگاه دولتی باکو همچنین آموزش و فراگیری زبان فارسی را برای تقویت ارتباط مردمی میان دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان با اهمیت خواند. 

نظر شما