شناسهٔ خبر: 42788 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری روز ایران شناسی در بلاروس

«روز ایران شناسی» به همت رایزنی فرهنگی ایران در محل دانشگاه فرهنگ و هنر شهر مینسک بلاروس برگزار شد.

 

به گزارش  فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ روز ایران با حضور جمعی از دانشجویان ایرانی و بلاروس به همراه معاون رییس دانشگاه، رییس بخش بین الملل و رییس شرق شناسی و جمعی از اساتید دیگر دانشگاه ها برگزار شد.
عبدالمجید شفایی، رایزن فرهنگی ایران در مینسک در ادامه مراسم به روابط میان دو کشور اشاره و در خصوص تأثیر فرهنگ در روابط بین الملل مطالبی را ایراد کرد.
همچنین در ادامه معاون رییس دانشگاه فرهنگ و هنر مینسک پیشنهادی مبنی بر امکان ترجمه شاهنامه به زبان بلاروسی مطرح کرد که با استقبال رایزنی فرهنگی کشورمان روبرو شد.
ایران شناسی در دانشگاه فرهنگ و هنر یکی از وسیع ترین برنامه های فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در مینسک و در این دانشگاه بود با حضور دانشجویان ۵ دانشگاه صورت گرفت.
ارائه هفت مقاله توسط دانشجویان شامل مدیریت روابط بین ادیان در ایران ـ دانشجویان مدیریت سیاسی دانشگاه اقتصاد، نظام تحصیلی در ایران ـ دانشجویان مطالعات اجتماعی ـ دانشگاه اقتصاد، اسرار و افسانه ها درباره زنان ایران ـ دانشکده فرهنگ شناسی ـ دانشگاه فرهنگ و هنر، مدیریت در خانواده در ایران ـ دانشجویان رشته فرهنگ شناسی ـ دانشگاه فرهنگ و هنر و مدیریت هنری در ایران از جمله برنامه های اجرا شده در این نشست علمی و فرهنگی به شمار می رفت.
در بخشی دیگر از این مراسم، موسیقی ایرانی توسط دو تن از دانش آموختگان زبان فارسی از دانشگاه بگئو و برنامه خوشنویسی به زبان فارسی و روسی و بلاروسی توسط دانشجویان بلاروسی و اهدای آن به رایزن فرهنگی کشورمان، اجرا شد.
بنا براعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در پایان این مراسم همچنین به شرکت کنندگان در دوره، گواهینامه قبولی مبنی بر حضور در دوره ایران شناسی اعطاء شد.

نظر شما