شناسهٔ خبر: 42826 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کردستان عراق میزبان آثار و محصولات فرهنگی ایران

اولین نمایشگاه محصولات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در شهر اربیل افتتاح می شود.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ محسن باوفا معاون سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل در گفت وگویی گفت: در این نمایشگاه که اولین بار در کردستان عراق برپا می شود، مجموعه ای از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در قالب کتاب، صنایع دستی، تواشیح، کتابهای دانشگاهی، درمعرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.
این نمایشگاه با همکاری و مشارکت وزارت علوم کشورمان و وزارت علوم حکومت اقلیم کردستان عراق و وزارت فرهنگ اقلیم برگزار می شود. 
با وفا گفت: برای بازدید از این نمایشگاه، از تمامی اقشار فرهنگی در اقلیم کردستان عراق دعوت شده است. 
این نمایشگاه به مدت 8 روز در سالن اصلی وزارت فرهنگ اقلیم برگزار می شود.
به گفته معاون سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل، این نمایشگاه تلاشی برای توسعه روابط فرهنگی با اقلیم کردستان عراق است.
وی پیش بینی کرد، در حاشیه این نمایشگاه چندین قرارداد همکاری امضا شود. 
محسن باوفا تاکید کرد: در همین چارچوب هیاتی بلندپایه از وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل وارد اربیل خواهد شد و با وزارت علوم اقلیم کردستان عراق جلسات مهمی را برگزار خواهد کرد.
در این نمایشگاه هشت روزه شمار زیادی از کتب علمی و دانشگاهی انتشارات کشورمان در معرض دید مردم اقلیم قرار خواهد گرفت و در حاشیه این نمایشگاه چندین نشست هم اندیشی بین دانشگاهیان اقلیم و جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

نظر شما