شناسهٔ خبر: 42835 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فرهنگ نویس پیشکسوت: تدریس موفق نیازمند طرح درس است

فرهنگ نویس پیشکسوت گفت: تدریس موفق نیازمند طرح درس است و من آن را در دانش سرای مقدماتی آموختم.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حسن انوری در آیین گرامیداشت خود که به همت نشر فرهنگ و شاگردانش در موسسه فرهنگی دهخدا برگزارشدد، افزود: وقتی به پشت سرم نگاه می کنم چیزجذاب و افتخار آمیزی نمی بینم دوست داشتم کار و اثر بزرگی داشتم، آنچه بوده وظیفه بوده وهمه ما باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.
وی درمورد تالیف فرهنگ سخن نیزگفت: این اثر حاصل کارهمکارانی است که بی وقفه مرا یاری کردند تا این اثر شکل گرفته و دراختیارعلاقه مندان قرار بگیرد.

** حافظ پژوهی را مدیون استاد رجایی بخارایی هستم 
انوری در سخنان کوتاه خود با اشاره به نقش استاد در تربیت دانشجو، رسم شاگردی را به جا آورد و گفت: حافظ پژوهی را مدیون استاد احمد علی رجایی بخارایی در دانشگاه تبریز هستم.
استاد انوری دهم اسفند ماه ۱۳۱۲ در تکاب به دنیا آمد کار تدریس را از آموزگاری آغاز کرد و به استادی رسید تالیف و تدوین کتاب های فارسی دوران ابتدایی و گنجاندن شعر معروف باز باران در کتاب فارسی کلاس چهارم از کارهای اوست.
صدای سخن عشق نیز نام اثر استاد انوری و موشکافی یکصد غزل حافظ در یک کتاب است. 
یکی از مهم ترین کارهای دکتر انوری تألیف فرهنگ سخن است که از سال ۱۳۷۳ شروع شد و در سال ۱۳۸۱ به اتمام رسید، فرهنگ سخن هشت هزار صفحه در هشت جلد و به شیوه نوین فرهنگ های لغت روز و با تعریف کلمات در مدت هشت سال شده تالیف شده است.
در این مراسم با افروختن شمع و بریدن کیک هشتاد و دو سالگی استاد حسن انوری توسط شاگردانش جشن گرفته شد.
همچنین تعدادی از همکاران و شاگردانش با بیان مطالبی کوتاه از ویژگی های استاد خود گفتند.

نظر شما