شناسهٔ خبر: 42843 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دیدار و گفت‌وگو با تقی پورنامداریان

نشست دیدار و گفت‌وگو با تقی پورنامداریان برگزار می‌شود.

 

1456821936798_namdarian EMAIL.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ پنج‌شنبه این هفته، ۱۳ اسفندماه، از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ صبح، دکتر تقی پورنامداریان مهمان کتاب‌فروشی آینده است.

در معرفی این چهره پیشسکوت عنوان شده است: تقی پورنامداریان شاعر و پژوهشگر برجسته در حوزه ادبیات و زبان فارسی است. او در سال ۱۳۲۰ در همدان به دنیا آمد. در رشتۀ ریاضی در زادگاهش دیپلم گرفت و به معلمی پرداخت. یکی از معلمان دبستان روستای الفوت (در حوالی همدان) وی را به ادامۀ تحصیل در دانشگاه ترغیب کرد. پورنامداریان پس از موفقیت در امتحانات دانشگاه در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران از روستای الفوت به ازندریان منتقل شد. وی پس از انتقال به تهران تحصیلات خود را در دوره کارشناسی ارشد در پژوهشکده فرهنگ ایران ادامه داد. پورنامداریان اولین دانشجوی پژوهشکده بود که به تشویق محسن ابوالقاسمی در آزمون ورودی دکتری دانشگاه تهران شرکت کرد و در سال ۱۳۵۸ با دفاع از پایان‌نامۀ دکتری خود تحت عنوان «رمز و داستان‌های رمزی» به راهنمایی محمدرضا شفیعی کدکنی فارغ‌التحصیل شد. پورنامداریان هم‌اکنون استاد ادبیات فارسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. پژوهش‌های وی بیشتر در حوزۀ نقد و تفسیر شعر هستند.

از کتاب‌های او می‌توان به این موارد اشاره کرد: «سفر در مه: تاملی در شعر احمد شاملو»، «خانه‌ام ابری است: شعر نیما از سنت تا تجدد»، «رمز و داستان‌های رمزی در ادب فارسی»، «دیدار با سیمرغ (تحلیل اندیشه و هنر عطار)»، «درس فارسی برای دانشجویان خارجی»، «داستان پیامبران در کلیات شمس»، «در سایه آفتاب (ساختارشکنی در شعر مولوی)»، «گمشدۀ لب دریا (صورت و معنی در شعر حافظ)»، «رهروان بی‌برگ (مجموعه شعر)، «تصحیح منطق‌الطیر»، «فرهنگ تاریخی زبان فارسی» و «عقل سرخ» (دربارۀ سهروردی).

کتاب‌فروشی آینده در خیابان ولی عصر، سه‌راه زعفرانیه، خیابان عارف‌نسب، شماره ۱۲ واقع است.

نظر شما