شناسهٔ خبر: 42862 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تمهیدات دانشگاه تهران برای استفاده رایگان دانشجویان از امکانات فرهنگی شهر

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از تعامل این دانشگاه با نهادهای مختلف فرهنگی شهرتهران به منظور استفاده رایگان دانشجویان از امکانات فرهنگی نهادهای مذکور خبر داد.

 

DSC_1901.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ مجید سرسنگی در گفت و گویی با اعلام این مطلب،گفت: این اقدامات در گذشته در دانشگاه تهران انجام نمی‌شد و فرآیند آن به تازگی آغاز شده است. بر این اساس قراردادهایی بین دانشگاه تهران و برخی از نهادهای فرهنگی در حال انعقاد است که طبق آن ها دانشجویان دانشگاه تهران می توانند از امکانات این نهادها در سطح شهر تهران استفاده کنند.

وی ادامه داد:در این راستا معاونت فرهنگی دانشگاه تهران در حال انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران است که طی این تفاهم نامه دانشجویانی که از طرف دانشگاه تهران به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران معرفی می شوند می توانند به صورت رایگان در تورهای تهران گردی شهرداری تهران شرکت کرده و از جاذبه های توریستی و تاریخی شهر بازدید کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از انعقاد تفاهم نامه بین معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران و مجموعه سعدآباد خبر داد و اظهار کرد:معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران همچنین در حال انعقاد تفاهم نامه ای با مجموعه سعد آباد است که دانشجویان بتوانند از امکانات این مجموعه فرهنگی- تاریخی استفاده کنند.از طرف دیگر تفاهم نامه‌ای با موزه های تهران منعقد خواهد شد تا دانشجویان بتوانند از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به صورت رایگان از موزه های سطح تهران بازدید کنند.

سرسنگی با تاکید بر ضرورت آشنایی دانشجویان با فضاهای فرهنگی و هنری و تاثیر آن در توسعه فرهنگی دانشگاه،اظهار کرد: دانشگاه تهران در حوزه تعامل با سایر مراکز فرهنگی نیز سعی کرده امکاناتی فراهم کند که دانشجویان بتوانند از برنامه های فرهنگی هنری بهره ببرند،برای مثال اخیرا تعدادی از فیلم های جشنواره فجر در دانشگاه تهران اکران شدند.

وی با بیان اینکه فعلا سقفی برای تعداد دانشجویانی که قصد دارند از امکانات مذکور استفاده کنند،تعیین نشده، افزود:همه دانشجویان اعم از دانشجویان ساکن تهران و دانشجویان خوابگاهی می توانند با مراجعه به اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی دانشگاه نسبت به اعلام علاقه مندی برای شرکت در برنامه های مذکور اقدام نمایند.

نظر شما