شناسهٔ خبر: 42863 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نمایشگاه کتاب ریاض با ۵۰۰ ناشر/نمایشگاهی پروپاگاندایی در حمایت از جنایات در یمن

نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض در حالی اواخر اسفند برگزار می‌شود که در حاشیه آن نمایشگاهی پروپاگاندایی در حمایت از جنایات آل‌سعود در یمن برگزار می‌شود.

 

خبرگزاری فارس: برگزاری نمایشگاه کتاب ریاض با 500 ناشر/نمایشگاهی پروپاگاندایی در حمایت از جنایات در یمن

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب ریاض برای سال جدید بین ۹ تا ۱۹ مارس(۱۹تا ۲۹ اسفند) برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، به گفته مسئولان این نمایشگاه که مشترکا توسط دو وزارتخانه اطلاع‌رسانی و فرهنگ عربستان سعودی برگزار می‌شود، یونان مهمان ویژه نمایشگاه خواهد بود و شعار رسمی آن «کتاب حافظه‌ای بدون پیری» است.

در کنار این نمایشگاه قرار است دو نمایشگاه هنری درباره حمله رژیم آل‌سعود به مردم یمن که عنوان «طوفان قاطعیت» دارد برپا شود که یکی از آنها نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان «آرایش قاطعیت» و دیگری نمایشگاه عکس با عنوان «عدسه قاطعیت» است.

مسئولین نمایشگاه ریاض عنوان کرده‌اند که ۱۳۰۰ ناشر خواستار حضور در این نمایشگاه بوده‌اند اما به دلیل مساحت مکان برگزاری نمایشگاه، تنها توانسته‌اند ۵۰۰ ناشر را بپذیرند.

ممیزی ورود کتاب‌ها به این نمایشگاه که بیشتر از دیگر نمایشگاه‌های کتاب است و بارها موجبات ناراحتی ناشران عرب را نیز فراهم کرده امسال نیز بر سر جای خود باقی است به گونه‌ای که برگزارکنندگان جشنواره می‌گویند: نظارت و ممیزی اگر زیادتر نشده باشد کمتر نشده است.

بنابر این گزارش، در افتتاحیه این نمایشگاه که گفته شده جوانان مدیریت آن را برعهده دارند به بهترین کتاب سعودی جایزه داده خواهد شد.

نظر شما