شناسهٔ خبر: 42915 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب کوروش کبیر رونمایی شد

کتاب فیلمنامه کوروش کبیر نوشته مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینما و تلویزیون در مجموعه شهر کتاب الف رونمایی شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛  جعفری جوزانی روز جمعه در آیین رونمایی این کتاب اظهار داشت: هویت از دو بال ملی و مذهبی تشکیل شده، یک بال اساسی برای پرواز، دانایی ما نسبت به هویت ملی است، به ویژه جوانان که باید بدانند گذشته باشکوهی داشته اند، درواقع شخصیتی همانند کوروش در شرایط فعلی می تواند احساس خوبی در جوانان ایجاد کند، حسی مثل نهراسیدن از تندبادها.
وی ادامه داد: به نظرم دانایی نسبت به تاریخ و گذشته ما را مقتدر می کند و همچنین شخصیت های مقتدری را هم پرورش می دهد؛ شخصیت هایی که نا امید نمی شوند.
وی افزود: بزرگترین آرزویم ساختن فیلم کوروش است ، کوروش شخصیتی بوده که در زمان تاسیس حکومتش، ملت های مختلف با افتخار زیر پرچم وی می آمدند و می خواسته اند بخشی از امپراطوری او باشند. از سوی دیگر، کوروش جنگ جو نیست، بلکه اندیشمند است و به انسان و کرامت انسانی احترام می گذارد بنابراین، دانستن درباره او در شرایط کنونی از ضروریات است.
این فیلمنامه که بناست به زودی بر اساس آن فیلمی سینمایی ساخته شود، حاصل تلاش چند ساله مسعود جعفری جوزانی نویسنده و کارگردان سینماست که نشر تریتا آن را منتشر کرده است.
کوروش کبیر، دفتر اول این فیلمنامه است و دفتربعدی آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.

نظر شما