شناسهٔ خبر: 42930 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پوران درخشنده: خیلی دیر داریم به حقوق‌مان می‌رسیم

پوران درخشنده هر چند از راه‌اندازی راه اندازی سامانه نمایش درخواستی فیلم‌ها ابراز خرسندی کرد اما در عین حال ابزار تأسف کرد که این پروژه خیلی دیر در ایران اجرایی می‌شود.

 

Amir Pourmand (2 of 17)-5.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ خوشبختانه پروژه VOD راه‌اندازی شد اما متأسفانه خیلی دیر این اتفاق افتاد و باید خیلی وقت‌ پیش‌تر این پروژه در کشور ما راه‌اندازی می‌شد. این پروژه نوعی احقاق حق هنرمندان است اما حالا ما خیلی دیر داریم به حقوق‌مان می‌رسیم.

درخشنده در ادامه مبلغ تعیین شده از سوی این سامانه را برای نمایش فیلم‌ها بسیار پایین دانست و تصریح کرد: اتحادیه باید قیمت‌گذاری را انجام بدهد و نظر نهایی را ارائه کند. قیمتی که در حال حاضر برای نمایش آنلاین فیلم‌ها در نظر گرفته‌اند، بسیار بسیار پایین است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا برای قیمت‌گذاری با فیلمسازان مشورت نشده است؟ توضیح داد: مشورت کردند و ما هم اعلام کردیم با نظر شورای عالی تهیه‌کنندگان موافقیم، اما قیمتی که حالا در نظر گرفته‌اند به هیچ وجه مناسب و منطقی نیست. گویا معیار را قیمت‌ رایج در بازار دانسته‌اند در حالی که این قیمت‌ها نوعی دزدی از حقوق مالکان آثار است و باید با این نوع دزدی برخورد کرد.

کارگردان فیلم‌های «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» و « بچه‌های ابدی» درباره پیوستن ایران به قانون کپی‌رایت جهانی که یکی از الزامات راه‌اندازی پروژه VOD است، گفت: این موضوع حتما باید محقق بشود. خواسته ما این است که سینما به عنوان یک صنعت شناخته شود و برای این منظور باید به کپی‌رایت جهانی بپیوندیم تا در پی آن سینما به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخته شود.

پوران درخشنده که مدتی است که قصد دارد فیلمی را با نام «طلاق عاطفی» بسازد درباره آخرین وضعیت نگارش فیلمنامه این اثر توضیح داد: همچنان مشغول پژوهش هستیم اما سرعت تحولات اجتماعی در مقایسه با سرعت پژوهش ما بسیار بالاست و همین که به یافته‌هایی دست یافتیم، اتفاقات تازه‌ای در جامعه می‌افتد. به همین دلیل نمی‌توانیم بر مبنای آن یافته‌ها، فیلمنامه را بنویسیم و دوباره باید خود را به روز کنیم.

نظر شما