شناسهٔ خبر: 42937 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش۳۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه تهران

معاون فرهنگی رییس دانشگاه تهران از افزایش ۳۰ نشریه دانشجویی طی ۸ ماه گذشته خبر داد و گفت: به طور حتم افزایش نشریات دانشجویی علاوه بر تاثیر مستقیم بر دیدگاه های دانشجویان سبب تاثیر آنها در فضای فرهنگی دانشگاه نیز می شود.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مجید سرسنگی در گفت و گویی اظهار داشت: وزارت علوم و دانشگاه های کشور در طول سال نمایشگاه های مختلفی در زمینه نشریات دانشجویی برگزار می کنند.
وی گفت: جشنواره نشریات دانشجویی به سبب وسعت کار نشریات در دانشگاه ها یکی از مهمترین نمایشگاه ها در این زمینه به شمار می رود.
معاون فرهنگی رییس دانشگاه تهران افزود: این دانشگاه طی چند هفته گذشته جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه تهران را هم برگزار کرد که با استقبال خوبی نیز مواجه شد.
وی ادامه داد: هم اکنون در دانشگاه تهران حدود ۴۰۰ نشریه دانشجویی داریم و این نشاندهنده اقبال دانشجویان به امر مطبوعات و نشریات است.
سرسنگی خاطرنشان کرد: معتقدم کار نشریه می تواند در روحیه کار جمعی دانشجویان و دیدگاه هایشان تاثیرات فراوانی داشته باشد.
نهمین جشنواره نشریات دانشجویی از هفته گذشته (۱۱ اسفند ماه) به مدت ۳ روز در دانشگاه تهران با حضور ۲۶۰ عنوان نشریه و ۵۴۰ اثر در بخش آثار برتر و ۱۹۲ اثر در بخش ویژه برگزار شد.
پیش تر معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رشد مطبوعات در دولت یازدهم بی سابقه بوده است، از رشد یک و نیم برابری مطبوعات دانشجویی خبر داده بود.
سید ضیا هاشمی در پاسخ به سوال ایرنا در مورد وضعیت نشریات دانشجویی اظهار داشت: در دولت یازدهم شاهد رشد قابل توجهی از نشریات بوده ایم به گونه ای که قبل از این دولت در حوزه نشریات دانشجویی وزارت علوم سه هزار نشریه فعال داشتیم و هم اکنون این رقم به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نشریه فعال رسیده است.

نظر شما