شناسهٔ خبر: 42956 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین جشن تئاتر کودک و نوجوان برپا می‌شود/ همکاری با حمید جبلی

رحمت امینی با اشاره به برگزاری نخستین جشن روز جهانی تئاتر در حوزه تئاتر کودک و نوجوان در ۸ فروردین ماه، عنوان کرد حمید جبلی دبیر افتخاری جشن خواهد بود.

 

تئاتر کودک

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رحمت امینی نویسنده و کارگردان تئاتر و مدیر موسسه «تماشاگان» که قرار است برگزاری نخستین جشن روز جهانی تئاتر در حوزه کودک و نوجوان را بر عهده داشته باشد درباره این اقدام گفت: روز جهانی تئاتر در ایران که امسال به دلیل تقویم میلادی به جای ۷ فروردین در ۸ فروردین ماه خواهد بود هر سال در ایران به دلیل مصادف شدن با تعطیلات نوروزی در زمان دیگری برگزار می شود اما امسال قرار است موسسه مردم نهاد «تماشاگان» که مسئولیتش با من است برای اهمیت دادن به تئاتر کودک و نوجوان و اینکه توسعه تئاتر به توسعه تئاتر کودک و نوجوان بستگی دارد جشن روز جهانی تئاتر را برای اولین بار در زمان خودش یعنی ۸ فروردین ماه ویژه کودک و نوجوان برگزار کند.

وی ادامه داد: حمید جبلی هنرمند شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون که سال ها است در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارد مسئولیت دبیری افتخاری را برعهده خواهد داشت. جشن روز جهانی تئاتر در تالار هنر برگزار می شود و برنامه های مختلفی از جمله خواندن پیام روز جهانی تئاتر توسط یکی از هنرمندان، پیام یک هنرمند ایرانی تئاتر کودک و نوجوان به مناسبت روز جهانی تئاتر، معرفی بهترین های تئاتر کودک و نوجوان در سال ۹۴ که با نظرسنجی از فعالان تئاتر کودک و نوجوان صورت گرفته است، اهدای نشان ویژه تئاتر به یکی از هنرمندانی که در گسترش تئاتر کودک و نوجوان تاثیرگذار بوده است از جمله برنامه هایی است که در این روز ارایه خواهد شد.

این مدرس تئاتر یادآور شد: در پایان برگزاری این جشن نیز اولین اجرای نمایش «شاهزاده خانم بدترکیب» به کارگردانی مریم کاظمی در این تالار به صحنه خواهد رفت. در برگزاری این جشن هیچ نهاد دولتی به صورت مستقیم حضور نخواهد داشت و مراسم توسط بخش خصوصی برپا می شود اما قرار است نهادهای مختلفی در برپایی این جشن از ما حمایت کنند.

امینی در پایان درباره ویژگی های موسسه «تماشاگان» توضیح داد: این موسسه با شعار حمایت از تئاتر تاسیس شده است اما از آنجا که تئاتر کودک و نوجوان را دلیل اصلی توسعه تئاتر می داند در اولین گام تصمیم به برگزاری مراسم جشن روز جهانی تئاتر گرفته است. هدف اصلی این موسسه حمایت از دانش‌آموختگان و هنرمندان جوان تئاتر است و در راستای وجود یک نهاد صنفی خصوصی در حوزه تئاتر تاسیس شده است.

نظر شما