شناسهٔ خبر: 42981 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزیده‌های نخستین هم‌اندیشی «هنر و اخلاق» مشخص شدند

نخستین هم‌اندیشی «هنر و اخلاق» با ارائه مقالات برگزیده روز دوشنبه ۱۷ اسفند در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

 

هنر و اخلاق

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ اولین هم‌اندیشی «هنر و اخلاق» با حضور رییس فرهنگستان هنر و جمعی از صاحبنظران حوزه تاریخ و فلسفه هنر در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر برگزار می‌شود. در ابتدای این نشست، استاد محمد علی معلم دامغانی رییس فرهنگستان هنر به سخنرانی می‌پردازد. سپس انشاء الله رحمتی دبیر علمی این هم‌اندیشی گزارش علمی این نشست را ارائه می‌کند. شهین اعوانی نیز به عنوان سخنران ویژه نیز به بحث و بررسی «هنر و اخلاق از منظر کانت» می‌پردازد.

سپس اولین بخش از نشست با ۳ سخنرانی ادامه می‌یابد که مدیریت این بخش بر عهده امیر مازیار و مهدی اخوان است. در این بخش مقالات «امانوئل لویناس و اثر هنری: امکان بازکشف امراخلاقی در تجربة زیبا‌شناسانه» توسط علیرضا صیادمنصور، «کارکرد روایت در تعمق اخلاق فضیلت» توسط ابوالفضل توکلی شاندیز و «نقد اخلاقی و نقد زیبایی‌شناختی» نیز توسط «محسن کرمی» ارائه می‌شوند.

سپس میثم سفید خوش مقاله خود را با عنوان «نسبت هنر و تباهی اخلاقی دولتشهر از نظر افلاطون»، مهدی شعبانیان با ارائه مقاله «نسبت اخلاق و معماری در آرا وارویک فاکس» و احسان رجبی نیز با مقاله «زیبایی از منظر متون حکمت عملی در دورة اسلامی» در بخش دوم این هم ‌اندیشی سخنرانی می‌کنند که انشا‌ء الله رحمتی و علی‌اکبر عبدل آبادی مدیریت این بخش را برعهده دارند.

این هم‌اندیشی روز دوشنبه ۱۷ اسفند از ساعت ۱۴ تا ۱۷:۳۰در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می‌شود که ورود برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما