شناسهٔ خبر: 42985 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز طرح خرید و اهدای ١٥٥ هزار نسخه از مجلات برگشتی

طرح خرید و اهدای مجلات برگشتی با ١٥٥ هزار نسخه و پرداخت ١٥٠ میلیون تومان به مدیران مسئول آنها، از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد آغاز شد.

 

دکه روزنامه فروشی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارش آماری طرح خرید مجلات برگشتی و اهدا به مراکز فرهنگی و عمومی در ماه‌های دی و بهمن را منتشر کرد. بنابر اعلام دفتر سامانه خرید مجلات برگشتی، ٣٠ نشریه در دیماه و ٦٧ نشریه در بهمن‌ماه برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ٢٥ مجله در دی و ٥٥ مجله در بهمن از شرایط لازم برخوردار بوده و برای حضور در این طرح تایید شدند.

همچنین مراکز دریافت کننده بسته‌های اهدایی در این طرح طی دوماه دی و بهمن مجموعا ٣٠ مرکز اصلی بوده که ٥ مرکز در دی و ٢٥ مرکز در بهمن ماه وارد طرح شده‌اند که مقایسه این آمار نشان می‌دهد، طرح خرید مجلات برگشتی در بهمن ماه هم از جهت حضور نشریات و هم به لحاظ گستردگی مراکز عمومی و فرهنگی دریافت کننده بسته‌های اهدایی، شاهد رشد قابل توجهی بوده است.

بنا بر این گزارش تعداد ٥٠ هزار و ١٣٧ نسخه مجله در دیماه و ١٠٥ هزار و ٤٨٠ نسخه مجله در بهمن ماه به دفتر سامانه تحویل داده شده که از این تعداد تاکنون ٣٦ هزار نسخه مجله در دی و ٩٥ هزار و ٦٠٠ نسخه مجله در ماه بهمن به مراکز عمومی و فرهنگی ارسال شده است. همچنین اعتبار تخصیص یافته به این طرح در دو ماه گذشته، حدود ١٥٠ میلیون تومان بوده است که هزینه خرید نشریات در ماه دی به حساب مدیران مسئول واریز شده و هزینه بهمن ماه در روزهای آتی واریز می‌شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از اجرای طرح خرید مجلات برگشتی را ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش و ارتقای دانش عمومی شهروندان و جلوگیری از خمیرشدن نشریات، عنوان و تاکید کرده است: این طرح را از ابتدای دی ماه کلید زده که با استقبال مدیران مسئول و اصحاب رسانه مواجه شده تا ضمن خرید شماره‌های اخیر مجلات، به مراکز عمومی و فرهنگی شامل کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایانه‌های مسافربری ریلی جاده‌ای، خوابگاه‌های دانشجویی، زندان‌ها و ندامتگاه‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت، سالن انتظار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اماکن ترک اعتیاد، بهزیستی کشور و... اهدا شود.

بر همین اساس، دفتر سامانه خرید مجلات برگشتی پس از دریافت فرم درخواست ناشران نسبت به تائید آنها (با توجه به نیاز متقاضیان) اقدام و پس از دریافت و بسته‌بندی، بسته‌های اهدایی را بین مراکز به‌صورت هفتگی و یا یک هفته در میان توزیع می‌کند. این مجلات در حوزه‌های فرهنگی-اجتماعی با محوریت خانواده، هنری و سینمایی، ورزشی، سیاسی و اقتصادی، علمی و تخصصی و کودک و نوجوان منتشر می‌شوند. 

نظر شما