شناسهٔ خبر: 43070 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سومین رمان مهدی یزدانی‌خُرّم با عنوان «سرخِ سفید» منتشر شد

مهدی یزدانی خرم از انتشار رمان «سرخِ سفید» در آخرین روز هفته هفته جاری خبر داد و گفت: نشرِ چشمه، ناشرِ این کتاب، روز دوشنبه‌ آینده به صورتِ رسمی از این اثر رونمایی خواهد کرد.

 

سومین رمان مهدی یزدانی‌خُرّم با عنوان «سرخِ سفید» منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  این رمان که پیش‌تر «خون» نام داشت اثری‌ است در ۲۷۰ صفحه که از یک باشگاهِ ورزشی در خیابان شانزده آذر آغاز می‌شود و به یک روز برفی در دی‌ماهِ سالِ ۱۳۵۸ می‌رود. رمان روایتی‌ است از درهم تنیدگی تاریخ و شخصیت‌های مختلف.
در این رمان شخصیت‌های مختلفی از جنازه‌ امیرعباس هویدا، استالین، بازیکنِ تیم تاجِ سابق، یک کشیش یونانی، استخوان‌های رضاخان و انبوهی شخصیت‌های دیگر و... حضور دارند. محور رمان یک مبارز رزمی‌کار است که برای گرفتنِ کمربند مشکی باید ۱۵ مبارزه بکند که هر یک از این مبارزه‌ها منشأ داستان‌هایی می‌شوند...
مهدی‌یزدانی‌خُرّم پیش‌تر رمانِ «من منچستریونایتد را دوست دارم» را در سالِ ۱۳۹۱ منتشر کرده بود که جایزه‌ ادبی هفت اقلیم و بوشهر را به دست آورد و در جوایزِ مهرگان و رمان متفاوت نیز نامزد بود. به گفته او، این رمان در آستانه‌ چاپ ششم است. اولین رمان او نیز «به گزارش اداره‌ هواشناسی فردا این خورشید لعنتی» نام داشت که در سالِ ۱۳۸۵ در انتشارات ققنوس به چاپ رسید و برنده‌ بهترین رمان متفاوت سال شد.
به گفته نویسنده، این رمان بعدِ اتمام چاپ نخست ممنوع‌الچاپ شد. یزدانی‌خُرّم در حالِ نوشتنِ رمانی با نامِ موقتِ «کشیش» است که آن هم درون‌مایه‌ای تاریخی دارد. او همچنین همراه لیلا نظامی‌نژاد دو اثر غیرداستانی از رومن گاری و آلبر کامو را ترجمه کرده که در صورتِ اخذ مجوز در سالِ آینده منتشر خواهد شد.
رمان «سرخِ سفید» نوشته مهدی یزدانی خرم، با قیمت ۲۲ هزار تومان منتشر شد.

نظر شما