شناسهٔ خبر: 43083 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختتامیه «قند پارسی» در آستانه صدسالگی رمان فارسی در افغانستان

اختتامیه هشتمین جشنواره ادبی قند پارسی، ویژه شعر و قصه جوان افغانستان با نکوداشت «آصف سلطان‌زاده» نویسنده برجسته افغانستانی و پاسداشت جایگاه فرهنگی و تمدنی «بامیان باستان» همراه خواهد بود.

 

قند پارسی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ مراسم اختتامیه «هشتمین جشنواره قند پارسی»، ویژه شعر و قصه جوان افغانستان، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۹ و ۲۰ اسفند‌ماه سال جاری با حضور ادیبان افغانستانی و ایرانی در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

این مراسم در روزهای یادشده از ساعت ۱۵ تا ۱۹ برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به ادبیات فارسی کشور افغانستان در آن حضور خواهند داشت.

هشتمین جشنواره‌ ادبی «قند پارسی» ویژه شعر و قصه جوان افغانستان به همت خانه ادبیات افغانستان و با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار می‌شود.

این جشنواره از سال ۸۱ تاکنون به صورت دوسالانه با هدف شناساندن چهره‌های تازه در عرصه شعر و داستان جوان افغانستان برگزار شده است. این جشنواره همچنین سنت نکوداشت تلاشگران ادبی را نیز به جا می‌آورد.

هشتمین دوره جشنواره ادبی قند پارسی در حالی برگزار می‌شود که افغانستان در آستانه صد سالگی خلق رمان فارسی قرار دارد. به این بهانه، هشتمین جشنواره قند پارسی امسال به پاسداشت جایگاه ادبی «آصف سلطان‌زاده» نویسنده برجسته این کشور خواهد پرداخت.

همچنین پاسداشت جایگاه فرهنگی و تمدنی «بامیان باستان» از دیگر برنامه‌های این دوره از «جشنواره قند پارسی» است.

آیین اختتامیه هشتمین جشنواره قند پارسی با معرفی برگزیدگان این دوره ۱۹ و ۲۹ اسفندماه امسال با حضور شاعران و نویسندگان دو کشور افغانستان و ایران در تالار مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.

نظر شما