شناسهٔ خبر: 43088 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایش آثار هنرمندان ایرانی و گرجی در تفلیس

بیش از ۴۰ اثر نقاشی «هنرمندان ایرانی و گرجی» با مشارکت انجمن ملی نقاشان گرجستان، در تفلیس به نمایش گذاشته شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: نمایشگاه نقاشی «هنرمندان ایرانی و گرجی»، سه روز متوالی در محل کاخ ملی جوانان تفلیس برپا و با استقبال پرشور علاقه مندان و هنردوستان ایرانی و گرجی و همچنین، سفیر ایران در گرجستان مواجه شد.
در این نمایشگاه بیش از ۴۰ اثر از هنرمندان دو کشور همچون ناصر پلنگی و خانم فریده زریو، از هنرمندان ایرانی و جوانی وپخوادزه و برونو وپخوادزه، از هنرمندان گرجی به نمایش گذاشته شد.
گورام تسردوادزه، رییس انجمن ملی نقاشان گرجستان در آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی، ضمن قدردانی از همکاری های رایزنی فرهنگی ایران جهت برپایی این نمایشگاه مشترک هنری که برای اولین بار در گرجستان صورت می گیرد، ابراز امیدواری کرد تا با آشنایی هنرمندان با سبک و شیوه یکدیگر، برنامه های متنوعی را در دو کشور برای علاقه مندان پیش بینی و اجرا کرد.
در ادامه رایزن فرهنگی کشورمان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور فرهیختگان و هنردوستان در این نمایشگاه، گفت: برپایی نمایشگاه مشترک هنرمندان ایران و گرجستان می تواند موجب هم افزایی در این عرصه و افزایش ظرفیت های همکاری در سایر زمینه های اقتصادی، سیاسی و ... شود.
مجتبی کامران فرد، پیشینه فرهنگی و تمدنی دو کشور را ارزشمند دانست و گفت: هدف از برگزاری این برنامه، آشنایی هنرمندان و فرهیختگان و استفاده متقابل از ظرفیت های هنری دو کشور است.
کامران فرد ضمن تبیین فعالیت های رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان، اظهار کرد: طی برنامه های متعدد سعی کردیم با استفاده از توانمندی های موجود ارتباط بین هنرمندان دو کشور را برقرار و توسعه دهیم تا در آینده، بتوانند به صورت خودجوش موجب رشد و توسعه زمینه های همکاری های همه جانبه باشند.

نظر شما