شناسهٔ خبر: 43103 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرفصل جدیدی در فعالیت‌های ارکستر فیلارمونیک تهران گشوده می‌شود

رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران با تشریح تازه ترین فعالیت های این مجموعه از برگزاری چند رپرتوار متفاوت و تولید یک آلبوم موسیقی در سال آینده خبر داد.

 

آرش گوران

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آرش گوران در گفتگویی درباره دلایل توقف فعالیت‌های ارکستر فیلارمونیک تهران در سال ۹۴ توضیح داد: ارکستر فیلارمونیک تهران در سالی که گذشت به هیچ عنوان توقفی در فعالیت های خود نداشت. البته شاید بسیاری از علاقه مندان این تصور را داشته باشند که چون در سال جاری کنسرتی برگزار نکردیم یعنی در فعالیت هایمان توقف داشتیم ولی اصلا اینطور نیست و گروه در این مدت با جدیت تمام مشغول کار روی تازه ترین آلبوم خود بوده که امیدوارم بتوانیم در سال آینده آن را منتشر کنیم.

وی که چندی پیش دیپلم افتخار هیات داوران مسابقات رهبری ارکستر «دریای سیاه» کشور رومانی را دریافت کرده بود درباره کارهای تازه ارکستر فیلارمونیک تهران بیان کرد: برنامه های مختلفی برای اجرای کنسرت داشتیم اما متاسفانه بنا به دلایلی این برنامه‌ها اجرایی نشد اما به طور حتم در سال ۹۵ قطعا اجراهای زنده و برنامه های مستمری را خواهیم داشت که نسبت به کارهای گذشته گروه رپرتوار کاملا متفاوتی است. ضمن اینکه ما درصدد هستیم که برای تولید آلبوم جدید مجموعه ارکستر فیلارمونیک تهران پخش جهانی نیز داشته باشیم اما این مساله تنها هدف ما نیست چراکه اگر کار بی کیفیتی ارائه دهیم پخش جهانی اثر هیچ سود و منفعتی برای ما و موسیقی ایران ندارد.

رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران تصریح کرد: به طور حتم برگزاری کنسرت فارغ از اما و اگرهای فراوانی که دارد نیازمند حمایت و همکاری همه جانبه مسئولان است که به ما تالار تمرین و مکان مناسب برای اجرای برنامه اختصاص دهند. البته سلیقه ارکستر فیلارمونیک تهران این نیست که به هر قیمتی بخواهیم مرتب کنسرت برگزار کنیم. ما برنامه‌های متفاوت و متنوعی برای اجرای زنده داریم اما ورود به این فضا نیازمند حمایت ها و پشتیبانی هایی است که باید اتفاق بیفتد.

گوران در پایان گفت: من به همه مخاطبان ارکستر فیلارمونیک تهران قول می دهم که مجموعه ما در سال ۹۵ برنامه های بسیار متفاوت تر و با کیفیت تری را به مخاطبان ارائه دهد که می تواند به نوعی سرفصلی تازه در دوران جدید کاری ما باشد. ما همواره کیفیت را بر کمیت ترجیح می دهیم و اجازه نمی دهیم تحت هیچ شرایطی این فضا تغییر کند.

نظر شما