شناسهٔ خبر: 43107 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهوری هند به ۳ استاد زبان فارسی گواهینامه افتخار اعطا کرد

'پرناب موکرجی' رییس جمهوری هند جمعه شب در مراسمی از سه استاد هندی که خدمات برجسته ای درتوسعه و ترویج زبان فارسی داشته اند با اعطای «گواهینامه افتخار» و جایزه نقدی تقدیر کرد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ این جایزه هر سال به افرادی که خدمات برجسته ای در توسعه و ترویج زبان های فرهنگی همچون «سانسکریت»،«پالی » و «فارسی » داشته اند ،داده می شود.
امسال 'احسان کریم برکه'، 'منور مسعودی' و 'رسول جان' از استادان زبان فارسی به پاس خدماتشان در ترویج زبان فارسی،گواهینامه افتخار به همراه جایزه ۵۰۰هزار روپیه (۷ هزار و ۴۶۹ دلار) دریافت کردند.
پروفسور «برکه» در دانشگاه کلکته در ایالت بنگال غربی به مدت ۳۵ سال به تدریس زبان فارسی مشغول است .
پروفسور «مسعودی» و پروفسور «رسول جان » نیز در دانشگاه کشمیر در شهر سرینگر زبان و ادبیات فارسی تدریس می کنند.
انتخاب این افراد برای دریافت این جایزه روز ۱۵ اوت سال ۲۰۱۵ اعلام شده بود.
در مراسم اعطای این جایزه خانم 'اسمرتی ایرانی' وزیر توسعه منابع انسانی نیز حضور داشت .
دکتر 'اشتیاق احمد' استاد بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جواهرلعل نهرو، دهلی نو در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:این جایزه موجب تشویق خدمتگزاران زبان و ادبیات فارسی در هند می شود.
وی افزود: زبان و ادبیات فارسی نه تنها ریشه در فرهنگ این کشور پهناور دارد بلکه دولت این کشور نیز برای توسعه آن تلاش می کند.
در این مراسم،'عمران چودری' نیز به عنوان استاد جوان زبان و ادبیات فارسی از دست رئیس جمهوری جایزه یکصد هزار روپیه ای (۱۵۰۰ دلار)دریافت کرد.

نظر شما