شناسهٔ خبر: 43115 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دیوان اشعار جواد آذر در نیاوران رونمایی شد

آیین نکوداشت و رونمایی از دیوان اشعارمرحوم جواد آذر در فرهنگسرای نیاوران برگزارشد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ آیین نکوداشت و رونمایی از دیوان اشعارمرحوم جواد آذر شاعر،ترانه سرا وغزل پرداز نامدار معاصر عصر روز جمعه ۲۱ اسفندماه با حضور شاعران و هنرمندان مطرح کشور در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزارشد.

این برنامه با مشارکت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران ، بنیاد شهریار و انتشارات "ایز" به مناسبت پانزدهمین سال خاموشی جواد آذر برگزار شد.

اولین سخنران این برنامه اصغر فردی ،شاعر،پژوهشگر و مدیر انتشارات "ایز" با بیان اینکه جواد آذر واپسین حلقه زنجیره شعر هزارساله فارسی بود اظهار داشت:از شعر فارسی که هزارسال پاید و پوید زین پس دیگر مانند آذر شاعری بر نخواهد آمد.

وی درادامه افزود:شعر فارسی دقایق و ظرایفی دارد که بیان آن را نمی‌توان در کتاب‌ها آموخت زیرا آنچه در کتب بلاغی وجود دارد ، عربی است نه فارسی و ظرایف شعر فارسی که بسیار زیاد است باید در انجمن‌های ادبی از استاد آموخت.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۵-۰۱-۰۵ ۰۰:۳۰آزاد منش 0 0

    این دیوان که همون (نامه ) خوانده شود بهتر است .ساخته و پرداخته متولیان خود خوانده ای می باشد که فقط به نفع مادی آن اندیشیدند. و هیچ ربطی به (آذر ) واقعی ندارد .و مورد تکذیب اهل هنر و دوستداران واقعی استاد آذر می باشد. انشا ال...ه در مو قعیت مناسب شاهد انتشار دیوان آذر توسط افراد ذیصلاح خواهیم بود.
                                

نظر شما