شناسهٔ خبر: 43123 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اصفهانی‌ها بیشتر از تهرانی‌ها کتابخوان هستند

استان اصفهان تا ابتدای روز هشتم از آغاز طرح «عیدانه کتاب» با ۳ هزار و ۵۰۱ خریدار، پُرفروش‌ترین استان در طرح «عیدانه کتاب» شناخته شد.

 

اصفهانی‌ها بیشتر از تهرانی‌ها کتابخوان هستند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ تاکنون ۳۴۳ کتابفروشی از سراسر کشور در طرح «عیدانه کتاب» شرکت کرده‌اند و تاکنون ۲۵۰ کتابفروشی دارای فروش بوده‌اند. استان اصفهان با مشارکت ۵۴ کتابفروشی، استان پُرفروش طرح «عیدانه کتاب» شناخته شد.
 کتابفروشی «دانشجو» در همدان با ۸۰۵ خریدار، «مهرگان» از اصفهان با ۶۶۷، «دنیای زبان» از لرستان با ۴۹۶، «فرازمند رشت» از گیلان با ۴۴۷، فروشگاه «کتاب محام» از اهواز با ۴۴۵، فرهنگسرای اصفهان از اصفهان با ۴۲۷، کتاب «هانیوان» از فارس با ۳۶۲، کتابسرای «قلم» از سنندج با ۳۵۹، انتشارات «طاعتی» از گیلان با ۳۴۶ و شهر کتاب از لرستان با ۳۲۰ خریدار در جمع پُرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها، بر اساس خریدار قرار گرفته‌اند.
 در طرح «عیدانه کتاب» برخی کتابفروشی‌ها کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین‌شده در این طرح مطابقت داشته باشد با ۲۰ درصد تخفیف به خریداران می‌فروشند و مؤسسه خانه کتاب به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبلغ تخفیف را به کتابفروشان پرداخت می‌کند.

نظر شما