شناسهٔ خبر: 43127 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چاپ شانزدهم «دختران آفتاب» روی پیشخوان کتابفروشی‌ها

کتاب «دختران آفتاب» برای شانزدهمین مرتبه تجدید چاپ و از سوی انتشارات سروش وارد کتابفروشی‌ها شد.

 

خبرگزاری فارس: چاپ شانزدهم «دختران آفتاب» روی پیشخوان کتابفروشی‌ها

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ چاپ شانزدهم کتاب «دختران آفتاب» تألیف امیر حسین بانکی، محمد دانشگر و محمد رضا رضایتمند از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.

کتاب «دختران آفتاب» به نویسندگی امیرحسین بانکی، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند اگرچه داستان است، در واقع تحقیقی روان شناختی و جامعه شناختی، فرهنگی و دینی درباره زنان است.

«دختران آفتاب» خواسته است زن و منزلت و شخصیت و هویت او را بشناساند؛ به خودش، به مَردَش، به جامعه‌اش، و به تاریخ گذشته و سرنوشت آینده‌اش؛ همان گونه که هست و همان گونه که باید باشد. و همین گونه است که او را از طفیلی مرد بودن می‌رهاند و نشان می‌دهد که در عین زن بودن هیچ از مراتب و کمالات انسانی کم ندارد.

هم سفران «دختران آفتاب» به سرمنزل تفکری می‌رسند که انسان را می‌بیند و اعتبار می‌بخشد؛ خواه زن باشد خواه مرد. تفکری که حجاب و غبار شبهه‌ها، تلالو انوار بی‌بدیلش را کورسویی خواسته است و چون این غبار، برای همسفران دختران آفتاب فرو می‌نشیند؛ تلالو آن انوار، آنها را به خانواده و اجتماع می‌برد. شرافت مادری را در خانواده‌ای که پایه و اساس انسان سازی است به آنها یادآوری می‌کند، نقش‌های اجتماعی و لوازم آن چون روابط زن و مرد، پوشش و حجاب، حیا و غیرت را توضیح می‌دهد.

سرمنزل مقصود «دختران آفتاب» دامان پرمهر و محبت مادری است که سرچشمه همه نیکی‌هاست. مادری که فاطمه خوبی‌هاست و زهره روشنایی‌ها.  این کتاب از معدود داستان‌هایی است که بیش از یک نویسنده دارد و سبب آن هم چند جنبه‌ای بودن محتوای آن است.

چاپ شانزدهم کتاب «دختران آفتاب» در ۴۸۰ صفحه با قیمت ۲۵ هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقه‌مندان به ادبیات داستانی قرار گرفت.

نظر شما