شناسهٔ خبر: 43169 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قوه قضائیه با سینما تعامل کرد/ «دختر» فیلم برتر شد

جشنواره «ایده ها و فرصت ها» که ۱۴تا ۱۶ بهمن ماه برگزار شده بود امروز ۲۴ اسفند در بنیاد سینمایی فارابی برگزیدگان خود را شناخت و چهار فیلم از جشنواره فجر در بخش سینمایی برگزیده شدند.

 

فیلم دختر

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جشنواره «ایده ها و فرصت ها» که با هدف شناخت ایده ای بکر در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برپا شده بود در تعاملی با هنرمندان طی بررسی هایی در آثار ارائه شده به بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، ۴ فیلم را برگزید. این معاونت عصر امروز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه در محل بنیاد سینمایی فارابی مراسم معرفی برگزیدگان خود را برگزار کرد.

 

فیلم سینمایی «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی اثر برتر این جشنواره شناخته شد و مهدی گلستانه کارگردان «نقطه کور»، رضا درمیشیان کارگردان «لانتوری» و سعید روستایی کارگردان «ابد و یک روز» به عنوان فیلمسازان جوان برتر مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین در این مراسم از احسان بیگلری و پریسا هاشم پور به عنوان نویسندگان فیلمنامه «نقطه کور» تجلیل به عمل آمد.

مهدی گلستانه هنگام دریافت جایزه خود خطاب به برگزار کنندگان این جشنواره بیان کرد: من و سایر دوستانم که امروز اینجا هستیم در زمینه توجه به قانون و پیشگیری از جرایم دین مان را ادا کردیم. ما سه کارگردان فیلم هایمان را در بخش مستقل ساختیم و از جیب خودمان هزینه کردیم ممنون که زحمت مان را دیدید ولی امیدوارم بعد از این از آثارمان هم حمایت کنید.

همچنین رضا درمیشیان که برای فیلم «لانتوری» تجلیل شده بود، گفت: قبل از این فیلم «عصبانی نیستم» را ساختم که علی رغم داشتن همه مجوزها امکان اکران ندارد و ۳ روز قبل از نمایش عمومی جلوی آن را گرفتند. این فیلم هم اکنون حبس شده و تقاضا دارم توسط شما از این زندان آزاد شود.

مهران کاشانچی نیز به عنوان نویسنده فیلم سینمایی «دختر» مورد تقدیر قرار گرفت.

کمال تبریزی، محمود اربابی، احمدرضا معتمدی و ناصر گل محمدی داوران بخش سینمایی این جشنواره بودند.

محمدباقر الفت معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره ارتباط این جشنواره با هنر گفت: تلاش کردیم در تعامل با هنرمندان اقدامات جدی انجام دهیم و برای ایجاد همکاری مطلوب تلاش کردیم تا از هنر در زمینه پیشگیری از وقوع جرم به درستی استفاده کنیم.

وی افزود: چهره ای که از قوه قضاییه در اذهان مانده بر سختی ایجاد تعامل می افزود به همین خاطر در ابتدا این همکاری با سختی و به کندی پیش می رفت. ما سعی کردیم سراغ هنرمندان انقلابی، خوش فکر و با حسن نیت برویم. به مرور این فاصله کم شد تا جایی که امروز هنرمندان خودشان نیز مایل به این همکاری هستند.

الفت اظهار کرد: امروز توانستیم با این عزیزان در سلیقه، تفکر و ادبیات نقاط اشتراک پیدا کنیم. تفاوت هایی در دیدگاه مان هم وجود دارد که به خاطر حسن نیت دو طرف قابل حل است و اختلافات را به حد اقل رساندیم.

این جشنواره با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مرکز رسانه قوه قضائیه، پلیس فتا، پلیس راهور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در ساختمان فارابی از ۱۴ تا ۱۶ بهمن ماه برپا شده بود.

نظر شما