شناسهٔ خبر: 43193 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موزه‌های کشور قابل واگذاری نیستند

مدیرکل امور موزه‌های کشور گفت: موزه‌ها به عنوان سرمایه ملی به حساب می‌آیند و نمی‌توان آنها را به بخش خصوصی واگذار کرد.

 

کراپ‌شده - موزه هنرهای معاصر

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدرضا کارگر در واکنش به واگذاری موزه ابوالحسن صبا و موزه هنرهای معاصر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد به بخش خصوصی بیان کرد: موزه‌های خصوصی با موزه‌های دولتی متفاوت هستند موزه‌های دولتی مانند موزه هنرهای معاصر و یا ابوالحسن صبا جزو موزه‌هایی هستند که امکان واگذاری آنها به بخش خصوصی وجود ندارد. چون قانون اجازه نمی‌دهد  نفایس به بخش خصوصی واگذار شود.

وی ادامه داد: اشیای ملموس و یا میراث ناملموس نیز امکان واگذاری ندارند بنابراین آثار موزه هنرهای معاصر نیز جزو همین قانون است و نمی‌توان نگهداری از آنها را به بخش خصوصی سپرد. اما مدیریت یک موزه متفاوت با واگذاری آن است. به نظرم اگر قرار است مدیریت موزه‌های کشور به بخش خصوصی واگذار شود، بهتر است مدیریت آنها هیات امنایی شود. هیات امنایی شدن موزه‌های کشور قابل قبول است، اما در چارچوب خودش.

کارگر افزود: به هر حال اداره کل موزه‌های کشور از موضوع واگذاری موزه هنرهای معاصر و ابوالحسن صبا اطلاعی ندارد ولی این اداره کل در این باره صاحب نظر  است.

چندی پیش خبر  رسید که معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه‌ای طرح واگذاری دو موزه کشور را مطرح کرده است. در این باره انجمن نقاشان ایران اعتراض کرد اما مدیران دو موزه هنرهای معاصر و ابوالحسن صبا با اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع واگذاری آنها را تکذیب کردند.

نظر شما