شناسهٔ خبر: 43216 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مترجم ایرانی برنده جایزه بنیاد یان میخالسکی شد

ترجمه سحر توکلی از رمان «آسمان تغییر می‌کند» اثر زو ینی، برنده حمایت مالی بنیاد یان میخالسکی سوئیس شد.

 

بنیاد یان میخالسکی سوئیس

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ترجمه سحر توکلی از رمان «آسمان تغییر می‌کند» اثر زو ینی به تازگی برنده حمایت مالی بنیاد یان میخالسکی سوئیس شده است.

 

رمان «آسمان تغییر می کند» که به زودی ترجمه این مترجم از آن، توسط نشر ثالث به چاپ می‌رسد، در سال ۲۰۱۰ توسط انتشارات لگند به چاپ رسیده است و ترجمه سحر توکلی از آن، برنده حمایت مالی بنیاد یان میخالسکی شده است.

بنیاد یان میخالسکی فعالیت خود را در زمینه حمایت از پروژه های فرهنگی و ادبی به همت خانم ورا میخالسکی هافمن از سال ۲۰۰۴ و برای حفظ نام همسرش یان میخالسکی آغاز کرده است.

هدف این بنیاد حمایت از نویسندگان و مترجمان در تولید و آفرینش آثارشان است که شامل حمایت مالی و فراهم کردن فرصت مطالعاتی است. همچنین جایزه نقدی بنیاد یان میخالسکی نیز از سال ۲۰۱۰ به نویسندگان مختلفی از سرتاسر دنیا با هدف ترویج فرهنگ های گوناگون اهداء می شود. پیش از این رمان «کلنل» محمود دولت آبادی در سال ۲۰۱۳ این جایزه را از آن خود کرد.

رمان «آسمان تغییر می کند»، داستان زنی است که در مسیر زندگی مشترک و تلاش های نافرجامش برای داشتن فرزند، دستخوش تأثیرات روحی و روانی اتفاقات گوناگونی چون حادثه بمب گذاری مترو لندن، یازده سپتامبر و ... می شود و چهره کاملی از یک شهر در آشوب و زنی که همواره خودش را به چالش می کشد، ارائه می کند.

این رمان، روایت یک ذهن افراطی و درگیر و در عین حال لطیف و زنانه است و برای خواننده راهی جز درگیری با متن و همگام شدن با این چالش ها باقی نمی گذارد.

نظر شما