شناسهٔ خبر: 43290 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سینایی : رویداد «بهارستان» باعث ارتقای ذائقه هنری شهروندان می شود

خسرو سینایی کارگردان و شاعر باسابقه کشور معتقد است، با برپایی رویداد هنری «بهارستان» ذائقه هنری مردم ارتقا پیدا می‌کند و شهروندان ترغیب می‌شوند بیشتر به نمایشگاه‌های هنری بروند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ خسرو سینایی فیلمساز باسابقه سینمای ایران با اشاره به برپایی سالانه «بهارستان» و اثرات زیباسازی مبلمان شهری خیابان‌های تهران به مناسبت سال نو عنوان کرد: با آمدن بهار و خانه تکانی خانه‌ها و محلات با اقدام سنجیده و خردمندانه سازمان زیباسازی شهر تهران این زیبایی و استفاده از آثارهنری در بزرگترین خیابان تهران مناظر چشم‌نوازی برای شهروندان تهرانی و مسافران نوروزی خلق کرد و این کارجای تشکر و تقدیر دارد.

کارگردان فیلم «عروس آتش» ضمن اشاره به اثرات این گونه نمایش آثارهنری تاکید کرد: سال قبل هم دریک اقدام درست شاهد نمایش تابلوهای نقاشی بزرگان نقاشی ایران و جهان  درخیابان‌ها و اتوبان‌های تهران بودیم وهمان موقع پیشنهاد دادم که می‌شود این تابلوهای هنری را به بوستان‌ها و فرهنگ‌سراها آورد تا مخاطبان با دقت و تمرکز بیشتری به این تابلوها نگاه کند. نکته مهم در استفاده از آثر هنری، تجسمی و نقاشی در سطح خیابانی شهر این است که این آثار در سطح قابل قبولی باشند .

سازنده فیلم «هیولای درون» با تاکید بر این مسئله که کارهای فرهنگی باعث ایجاد روحیه شادی و نشاط در بین شهروندان می شود تصریح کرد: با این نوع رویدادهای هنری نگاه زیبا شناسی مردم تقویت می شود و شهروندان ترغیب می‌شوند بیشتر به گالری‌ها و نمایشگاههای هنری تجسمی و نقاشی بروند.

لازم به یادآوری است، رویداد هنری «بهارستان» (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) همزمان با ایام نوروز ۱۳۹۵ در تهران برگزار شد و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

نظر شما