شناسهٔ خبر: 43295 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل شورایعالی برنامه­‌ریزی درسی در بنیاد سعدی

به گفته مدیر پژوهشی بنیاد سعدی، با هدف تهیه کتاب­‌ها و مواد مناسب آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، «شورایعالی برنامه­‌ریزی درسی و تألیف منابع آموزشی» در این بنیاد تشکیل می‌شود.

 

هیئت امنای بنیاد سعدی

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدمحمد حسینی معصوم، مدیر پژوهشی بنیاد سعدی، که از سوی رئیس این بنیاد به عنوان دبیر شورایعالی برنامه ریزی درسی و تألیف منابع آموزشی بنیاد منصوب شده است، اظهار کرد: به دستور رئیس بنیاد سعدی، آقای دکتر حداد عادل و در راستای اجرای بند ۹ ماده ۲ اساسنامۀ بنیاد، این شورا تشکیل می‌شود.

 

وی درباره ضرورت تشکیل شورایعالی برنامه ریزی درسی و تألیف منابع آموزشی در بنیاد سعدی، گفت: با توجه به کمبود منابع درسی و متون آموزشی مناسب و نیازهای متنوّع فارسی­‌آموزان در نقاط مختلف جهان، لازم است تدوین این منابع در قالب فرایندی نظام­مند صورت گیرد و از توان و تجربه متخصصین مختلف استفاده شود.

حسینی معصوم با بیان اینکه تاکنون حرکت­‌های انفرادی مختلفی از سوی مؤلفین صاحب‌­نظر برای تألیف و چاپ کتاب‌­های آموزش زبان فارسی انجام شده است، افزود: هر یک از آثار تولید شده با وجود مزایای فراوان، کاستی­‌هایی نیز داشته‌­اند. برهمین اساس، این شورا به دنبال آن است که با هم‌­افزایی تجربه متخصصین مختلف و هدایت فرایند تولید محتوا، در تألیف کتاب­‌های جدید، این نقایص به حداقل کاهش یابد و محتوای تولید شده به طور مستمر بازنگری و روزآمد شود.

وی یادآور شد: اعضای شورا، افرادی با تخصص و تجربه تألیف منابع آموزش زبان فارسی از دانشگاه‌های مختلف کشور هستند که به پیشنهاد معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و با حکم رئیس بنیاد به مدت دو سال منصوب شده‌­اند. ریاست شورا نیز به عهده دکتر صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیاد است.

مدیر پژوهشی بنیاد سعدی، در پایان گفت: نخستین جلسه شورا با هدف تعیین اولویت­‌های تألیف و انتخاب رؤسای کمیته‌­های تألیف در آینده نزدیک و با حضور اعضاء تشکیل خواهد شد.

نظر شما