شناسهٔ خبر: 43361 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش سراسری اخلاق حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

مسئول واحد قرآن حوزه‌های علمیه استان اصفهان گفت: دومین همایش سالیانه اخلاق حوزه‌های علمیه همراه با تبیین سیره اخلاقی آیت‌الله العظمی بهجت برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام حسین غزالی اظهار داشت: این همایش سراسری روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت با سخنرانی آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در اصفهان برگزار می‌شود.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را ۲۰ فروردین اعلام کرد و افزود که این مهلت تمدید نخواهد شد.

حجت‌الاسلام غزالی افزود: فراخوان مقاله این همایش در ۲۶ محور کلی ارائه شده که هویت طلبی و حداقل‌ها برای یک طلبه، انگیزه تحصیل علوم حوزوی و عوامل تضعیف آن، اهمیت خودسازی و تزکیه برای طلبه، آسیب شناسی اجتماعی و رفتاری طلاب، ریشه‌های نظام طلبگی، طلبگی و معیشت و... از جمله آنهاست.

به گفته وی تعدادی از محورهای مقالات این همایش پیرامون سیره اخلاقی آیت‌الله العظمی بهجت است که موضوعات آن شامل، «نقش و جایگاه عمل به آداب شریعت در سلوک اخلاقی از دیدگاه آیت‌الله العظمی بهجت»، «نقش و جایگاه توسل به اهل بیت در سلوک اخلاقی از دیدگاه آیت‌الله العظمی بهجت»، «نقش و جایگاه حب و بغض در سلوک اخلاقی از دیدگاه آیت‌الله العظمی بهجت»، «طریق انس با قرآن از دیدگاه آیت‌الله العظمی بهجت»، «ارتباط با امام زمان(عج) و نقش آن در سلوک اخلاقی از دیدگاه آیت‌الله العظمی بهجت»، «نماز و جایگاه آن در سلوک اخلاقی از دیدگاه آیت‌الله العظمی بهجت» و «نقش استاد در سیر و سلوک با محوریت بررسی اساتید آیت‌الله بهجت» است.

این همایش از سوی معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان و مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی استان اصفهان برگزار می‌شود و دست‌اندرکاران آن، ضمن تقدیر مادی و معنوی از مقالات برتر، چاپ مقالات برتر را در کتاب اخلاق سال حوزه در دستور کار قرار می‌دهند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به پایگاه اینترنتی www.albayan.ir ارسال کنند یا به دبیرخانه همایش به نشانی اصفهان، خیابان حافظ، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان اصفهان، واحد قرآن و تهدیب، امور اخلاق و مشاوره مراجعه کنند.

نظر شما