شناسهٔ خبر: 43376 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهلت انتخاب رشته کنکور دکتری یک روز تمدید شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ یک روز تمدید شد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز ۲۲ فروردین فرصت دارند انتخاب رشته کنند.

 

آزمون دکتری

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی  افزود: به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تاکنون در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ نسبت به انتخاب رشته اقدام نکرده اند مهلت انتخاب رشته تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه تمدید می شود.

وی افزود: لذا به این دسته از داوطلبان اکیدا توصیه می شود و با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه اطلاعیه این سازمان درباره برخی اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی که از بعدازظهر امروز بر روی سایت قرار می گیرد نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل از میان کدرشته های امتحانی مربوط اقدام کنند.

توکلی تاکید کرد:داوطلبانی که پیش از این انتخاب رشته خود را تکمیل کرده اند در صورت تمایل می توانند ضمن مطالعه اطلاعیه این سازمان درباره برخی اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی که از بعدازظهر امروز بر روی سایت قرار می گیرد نسبت به ویرایش کد رشته های انتخابی خود اقدام کنند.

وی گفت: داوطلبانی که دارای نمره کل تراز نهایی مثبت باشند می توانند مطابق ضوابط مندرج در مرحله  انتخاب کد رشته محل شرکت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: بر اساس انتخاب رشته به عمل آمده، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو، نسبت به اعلام حد نصاب هر کد رشته محل و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) از طریق سایت خود در پایان هفته اول اردیبهشت ماه ۹۵ اقدام می کنند.

وی اظهار داشت: داوطلبان دارای حدنصاب مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده که بر روی دانشگاه ها و موسسات ذیربط قرار می گیرد، لازم بر اساس برنامه زمانی اعلام شده نسبت به ارائه مدارک و ثبت نام برای سایر مراحل اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: عدم مراجعه و اقدام مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده به منزله انصراف از پذیرش در آن دانشگاه و یا موسسه است و و امکان آزمون کتبی و مصاحبه مجدد وجود نخواهد داشت.

نظر شما