شناسهٔ خبر: 43397 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خانه استاد فقید ژانر وحشت سینما به فروش می‌رسد

خانه شیشه‌ای زلال واقع در لس‌آنجلس متعلق به وِس کرِیوِن، استاد فقید ژانر وحشت در سینما به قیمت ۳.۲۹۵ میلیون دلار به فروش می‌رسد.

 

خانه کریون

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این فیلمساز تاثیرگذار و کارکشته این خانه را که در سال ۱۹۵۸ ساخته شده و زمانی هم متعلق به استیو مک‌کویین بوده، ماه مارس سال ۱۹۹۲ به قیمت ۱.۲ میلیون دلار خریده بود.

کریون که بعد از مسیر حرفه‌ای کاری چهار دهه‌ای خود در ماه آگوست سال ۲۰۱۵ در ۷۶ سالگی درگذشت، ذهن هوشمندی بود که پشت ساخته شدن مجموعه فیلم‌های ترسناک محبوب دهه هشتادی «کابوسی در خیابان اِلم» حضور داشت و ضدقهرمان حقیقتا وحشتناکی به اسم فرِدی کروگِر را خلق کرد.

کریون بعد از آن هم هر چهار فیلم خون‌آلود و به شدت پرطرفدار «جیغ» را کارگردانی کرد که روی هم رفته بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در باکس‌آفیس بین‌المللی به دست آوردند. کریون در زمان مرگش هم یکی از چند تهیه‌کننده اجرایی اسپین‌آف تلویزیونی «جیغ: سریال تلویزیونی» بود که قرار است اواخر ماه آینده برای نخستین بار روی آنتن برود.

این خانه که بر فراز یک تپه قرار دارد، کنار رشته‌ کوه‌هایی واقع شده که بالای هالیوود هستند و همان دیدهای افق‌نمایی را دارد که پر زرق‌و‌برق‌ترین رویاهای لس‌آنجلسی با آن‌ها شکل می‌گیرند.  این خانه ۳.۵۹۴ فوت مکعبی در بخش اصلی دو اتاق خواب و سه دستشویی و همچنین دو اتاق کار با ورودی خصوصی دارد که کاملا از بخش مهمانخانه جداست. پنجره‌های بزرگ سقف تا کف پشت خانه به سوی یک استخر و اسپای آب شور باز می‌شوند و از دیگر امکانات خانه می‌توان به باغچه‌ای وسیع، یک باغچه برای مدیتیشن و یک آلاچیق اشاره کرد.

چند خانه دیگر در همسایگی خانه کریون هستند که یکی از آن‌ها از اواسط دهه ۱۹۹۰ تا به حال متعلق به پالی شور کمدین است. خانه بالتازار گِتی هم که در نزدیکی خانه این دو قرار دارد تا ماه گذشته به قیمت ۱۰.۵ میلیون دلار در بازار بود اما حالا تنها به قیمت ۳۵ هزار دلار در ماه اجاره می‌رود.

نظر شما