شناسهٔ خبر: 43410 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعتراض عمومی به بسته شدن ۳۵۰ کتابخانه در بریتانیا

دولت بریتانیا بودجه مربوط به کتابخانه‌های کشور را کاهش داده است. این موضوع اعتراض مردم و فرهنگیان این کشور را برانگیخته است.

 

 

اعتراض عمومی به بسته شدن 350 کتابخانه در بریتانیا

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «آلن گیبونز»، نویسنده انگلیسی کتاب کودکان معتقد است «بزرگ‌ترین فاجعه قرن» در بریتانیا در حال رخ دادن است. ۳۵۰ کتابخانه در شش سال گذشته در بریتانیا بسته شده است.
 
در جریان این کاهش بودجه ۸۰۰۰ نفر از کار خود را از دست داده‌اند و ۱۰۰ کتابخانه دیگر قرار است امسال بسته شود. شهرداری موظف است بودجه کتاب‌خانه‌ها را فراهم کند اما وقتی بودجه شهرداری از طرف دولت کاهش می‌یابد شهرداری نیز مجبور است بودجه سازمان‌های تحتِ نظر خود را محدود کند.
 
بسیاری از کتابخانه‌های موجود نیز دچار کمبود بودجه هستند و مجبورند ساعات کاری کارمندان را کاهش دهند و ساعات کاری کتابخانه را نیز محدود کنند.
 
«آلن گیبونز» معتقد است: «کتابخانه فقط یک ساختمان نیست بلکه جایی برای آرامش ذهنی و فرار از مشکلات ذهنی است. حتی اگر این آرامش برای مدت کوتاهی طول بکشد. انسان پس از فرار از مشکلات خود با حضور در این مکان و گم شدن در راهروهای کتاب مشکلات خود را به فراموشی می‌سپارد.

  بسیاری از مردم ممکن است کتاب نخوانند اما از وجود کتابخانه‌ها در شهر خود لذت می‌برند. به همین دلیل بسیاری از مدافعان کتابخانه‌ها در بریتانیا کمپینی ایجاد کرده‌اند و برای اعتراض به خیابان‌ها رفته‌اند. به نظر می‌آید این مردم هستند که باید به مسئولان یادآوری کنند ارزش و اهمیت کتابخانه‌ها تا چه حد بالاست.‌»

نظر شما