شناسهٔ خبر: 43412 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«جلسه درس» و «مباحثه» تازه‌های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دو کتاب جدید با عنوان‌های «جلسه درس» و «مباحثه» را به بازار نشر عرضه کرد.

 

 

«جلسه درس» و «مباحثه» تازه‌های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نخستین چاپ کتاب «جلسه درس» دومین دفتر از مجموعه «مهارت‌های طلبگی» به قلم حسنعلی علی‌اکبریان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی راهی بازار نشر شده است.
 
در این اثر با اشاره به فعالیت‌های مربوط به یک جلسه درسی، در دوره مقدمات، سطح و با تکیه بر آن، نکات کاربردی بیان شده و روش‌های تکمیلی و ارتقایی تحصیل نیز مدنظر قرار گرفته شده است. مهم‌ترین منبع این کتاب آموخته‌هایی است که از زبان استادان حوزه و از تجربه‌های سال‌ها تحصیل و تدریس به‌دست آمده است.
 
فعالیت‌های مربوط به یک جلسه درس در این کتاب در سه بخش فعالیت قبل از جلسه درس، فعالیت در جلسه درس و فعالیت بعد از جلسه درس تقسیم شده و در پایان به روش‌های تکمیلی و ارتقایی تحصیل به‌صورت اجمالی اشاره شده است.
 
نخستین چاپ کتاب «جلسه درس»  با شمارگان یک‌هزار نسخه در 68 صفحه، با قیمت پنج هزار تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.
 
آشنایی با فنون «مباحثه» در حوزه‌های علمیه 

نخستین چاپ کتاب «مباحثه» سومین دفتر از مجموعه «مهارت‌های طلبگی» نوشته محمود مقدمی، یکی دیگر از تازه‌های سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.
 
براساس محتوای این کتاب، در بین عوامل مختلف رشد علمی در حوزه‌های علمیه «مباحثه» نقش بی‌بدیل و منحصر به فردی دارد. این شیوه با سابقه‌ای دیرین، گاه با بی‌مهری مواجه شده است. تأکید مراجع و استادان حوزوی بر این روش، اهمیت و ارزش آن‌را به خوبی نشان می‌دهد.
 
این کتاب در پی بیان چیستی، چگونگی، شیوه‌ها، انواع آداب و آسیب‌های مباحثه است تا طالبان علم در حوزه و سایر مراکز علم‌آموزی با روش‌های صحیح و عمیق درس خواندن آشنا شده و بار دیگر شاهد احیای هرچه بهتر و قوی‌تر این روش در علم‌آموزی حوزوی باشیم.
 
نخستین چاپ کتاب «مباحثه» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 88 صفحه، به بهای 6 هزار تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی راهی بازار نشر شده است. 

نظر شما