شناسهٔ خبر: 43420 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علمای شیعه و سنی انگلستان در پژوهشگاه مطالعات تقریبی

جمعی از علمای شیعه و سنی انگلستان با حجت الاسلام دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدارکردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جمعی از علمای شیعه و سنی انگلستان با حجت الاسلام دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدارکردند.

در این دیدار رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با خوش آمدگویی به هیات علمای شیعه و سنی انگلستان فعالیتهای پژوهشگاه مطالعات تقریبی را تشریح کرد.

حجت الاسلام دکتر مختاری با اشاره به گروههای پژوهشی فعال در پژوهشگاه افزود: طرح های مختلف در گروههای پژوهشی این پژوهشگاه درحال بررسی است و تاکنون نیز فعالیتهای متعددی درعلوم مختلف اسلامي از جمله فقه مقارن و علوم قرآني انجام شده است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: از دیگر فعالیتهای این پژوهشگاه تکمیل موسوعه احاديث مشترك بين شيعه و اهل سنت که حدود ۳۲ جلد است و بزودي در لبنان چاپ مي شود.

دکتر مختاری در پایان ابراز امیدواری کرد جلسات بعدی در انگلستان و با حضور علمای مسلمان آن کشور برگزار شود.

دراین دیدار حجت الاسلام پی سپار مدیرگروه زبان و زبان شناسی نیز با اشاره به کتب چاپ شده در پژوهشگاه گفت: همه کتابهای منتشر شده در این پژوهشگاه در زمینه مطالعات تقريبي بين مذاهب اسلامي تدوين و چاپ شده و آماده دریافت هرگونه نقد و اظهارنظر هستیم.

علمای شیعه و سنی انگلستان که به دعوت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ایران سفر کرده اند درچند روز گذشته دیدارهای متعددی با مراجع عظام تقلید داشته اند.

نظر شما