شناسهٔ خبر: 43442 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گروه نمایش خانه با همکاری گروه آموزشی جیکو تئاتری را با حضور ۱۰۰ کودک به صحنه می برند

همزمان با صدمین سال ورود تئاتر کودک به ایران گروه نمایش خانه با همکاری گروه آموزشی جیکو تئاتری را با حضور ۱۰۰ کودک تیر ماه امسال در یکی از سالن های شهر تهران به صحنه می برند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ سمیرا صبوری، مدیر مهد کودک و گروه آموزشی جیکو درباره همکاری با گروه نمایش خانه  گفت:  به مناسبت صدمین سال حضور نمایش کودک در ایران، گروه آموزشی جیکو و گروه نمایش نامه به این فکر افتادند که با حضور کودکانی که در این مجموعه آموزشی حضور دارند و با استفاده از عوامل حرفه ای تئاتر یک نمایشی را برای کودکان  آماده کنند، به همین منظور یک دوره های آموزشی در مهدکودک های این گروه آموزشی برپا شد تا کودکان برای اجرای این نمایش آماده شوند. این دوره های آموزشی همچنان ادامه دارد و قرار است که در تابستان امسال در یکی از سالن های شهر تهران این نمایش را به صحنه ببرد.

وی خاطرنشان کرد: این نمایش نامه کودک را قرار است احسان حاجی پور کارگردان تئاتر بنویسد و کارگردانی کند.

سمیرا صبوری افزود: به دلیل اینکه اولویت با پرداختن به نمایش ایرانی و آشنا کردن کودکان با گونه های مختلف نمایش ایرانی است سعی کردیم نمایش را با استفاده از المان های ایرانی طراحی و اجرا کنیم.

وی اظهار داشت: در این نمایش بیش از صد کودک بازی خواهند کرد، این کودکان از بین کودکان مهدکودک های زیرمجموعه جیکو و پازل انتخاب می شوند.

مدیر مهد کودک و گروه آموزشی جیکو  همچنین گفت: این نمایش بعد از ماه مبارک رمضان در یکی از سالن های نمایش شهر تهران به مدت یک ماه به روی صحنه خواهد رفت.

نظر شما